Закон і Бізнес


Доступна приватність


№32-33 (1538-1539) 07.08—13.08.2021
2465

Незважаючи на запевнення сервісів у конфіденційності, зберегти приватність в Інтернеті стає все складніше. Особисті дані стають звичайним товаром або предметом бартеру.


Навесні минулого року до компанії Zoom Video Communications, яка створила платформу Zoom, був пред’явлений позов про незаконну передачу даних. Компанію звинуватили в порушенні конфіденційності користувачів в США, повідомляє New York Times.

За словами позивачів, Zoom передавав їх особисті дані іншим Інтернет-сервісами, таким як Facebook, Google та LinkedIn. Також компанії поставили в провину випадки так званого «зумбомбінга», коли зловмисники «захоплювали» чужі відеоконференції та виводили на екран матеріали образливого і порнографічного характеру.

Відповідно до умов врегулювання, яке ще має бути схвалене федеральним суддею, компанія зобов’язується виплатити $85 млн. Самі ж передплатники Zoom можуть отримати повернення в розмірі 15% від вартості основної підписки або компенсацію в $25 — залежно від того, яка сума більша.

Раніше влада Китаю оголосила про намір взяти під контроль персональні дані громадян і торгувати ними на внутрішньому ринку. Йдеться про створення ринку великих даних (Big Data), куди можуть входити практично всі відомості про громадян: від історій хвороби і судових документів до споживчих уподобань.