Закон і Бізнес


Колір на смак


№32-33 (1538-1539) 07.08—13.08.2021
2865

Федеральний верховний суд ФРН поставив крапку в суперечці шоколадних зайців. Швейцарський вимагав позбавити свого німецького конкурента права на золоту фольгу та відшкодувати збитки.


Виробники шоколаду зі Швейцарії вже давно захищають своїх зайців через суд. У 2012 році компанія зазнала невдачі в Суді ЄС, домагаючись визнання свого зайця як торговельної марки по всій Європі. Але тоді вони хотіли отримати патент на зайця цілком — на форму і колір.

У Німеччині швейцарський шоколадний заєць обігнав усіх інших конкурентів — його ринкова частка становить близько 40%. Так що можна зрозуміти почуття його господарів, коли в магазинах якраз на Великдень у «золото» раптом вирядився ще один конкурент — від німецького кондитера. Швейцарці подали на «самозванця» до суду, стверджуючи, що саме їх відтінок золотого кольору сприймається покупцями як бренд, пише DW.

Згідно з вердиктом Федерального верховного суду золотий колір фольги користується захистом товарного знака. Судді в Карлсруе взяли до відома «більш ніж високу популярність» цих зайців. За даними експертного висновку, ступінь асоціації в покупців між кольором і продуктом становить 70%. Тобто більшість при згадці «золота на Великдень» відразу думає про швейцарських зайців.

Той факт, що компанія не використовує золотий колір як фірмовий для всіх своїх продуктів, для суддів не мав значення. Як і той факт, що зайця можна впізнати за іншими ознаками: червоним бантиком і дзвоником. У результаті суд констатував, що швейцарські зайці «набули репутації торгової марки серед шоколадних зайців». Тепер виробник може заборонити конкурентам використовувати аналогічний колір.

Невирішеним залишається питання про збитки. Швейцарська компанія вимагає компенсації за часі з 2018 року, коли на прилавках магазинів з’явилися німецькі двійники.