Закон і Бізнес


Про проект землеустрою


№26-27 (1532-1533) 26.06—09.07.2021
7740

Умови, за яких орган відмовляє у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою, визначені законом. Якщо такі умови відсутні, орган повинен надати дозвіл.


На це звернув увагу Касаційний адміністративний суд у справі №442/3936/17.

Громадянка до міської ради з заявою про виділення їй ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд площею 0,1 га. Однак міська рада спочатку відмовила в цьому, пославшись на власне положення, а потім — «у зв’язку з відсутністю пакету документів».

Суд першої інстанції позов задовольнив частково, але відмовив у вимозі зобов’язати раду надати дозвіл на розроблення документації із землеустрою, оскільки вважав, що не вправі перебирати на себе дискреційні повноваження останньої.

Натомість КАС зазначив, що дискреційне повноваження може полягати у виборі діяти, чи не діяти. А якщо діяти, то у виборі варіанту рішення чи дії серед варіантів, що прямо або опосередковано закріплені у законі. 

Втім, у цій справі повноваження щодо надання дозволу на розробку проекту землеустрою чи надання мотивованої відмови у його наданні регламентовано ч.6 ст.118 Земельного кодексу. Й у ради немає вибору між кількома можливими правомірними рішеннями. Тому зазначені повноваження не є дискреційними.

Тож з огляду на протиправну поведінку відповідача, який двічі безпідставно відмовив у наданні дозволу, саме зобов’язання ради надати дозвіл є найбільш ефективним способом захисту порушеного права позивача.