Закон і Бізнес


Дружба в соцмережах

Кого юристам краще не «френдити» та скільки інвестувати в digital-маркетинг?


.

№23 (1529) 05.06—11.06.2021
Ігор НОВИКОВ
1506

Що слід знати кожному правнику про соцмережі? Як використовувати наявні інструменти для просування власного бренду? Застосовуємо до контенту аналітичний підхід та визначаємося з майданчиком для реалізації бізнес-цілей.


У ногу з часом

У Національній асоціації адвокатів України за ініціативи комітету UnBANextGen провели майстер-клас «Соціальні мережі як дієвий інструмент юридичного маркетингу». Спікером заходу виступив PR-координатор юридичної фірми Asters Олег Киричук.

О.Кричук навів факт, згідно з яким кожен з нас у середньому проводив майже 7 год. на добу в Інтернеті та розблоковував свій смартфон близько 150 разів на день. Якщо раніше каналів для комунікації було доволі багато, то тепер найбільшим з них є Інтернет. Він є лідером і серед джерел новин.

А згідно зі статистичними даними, отриманими від дослідження, проведеного серед керівників, директорів та власників середніх і великих українських та зарубіжних компаній, лідером серед ресурсів, який є джерелом новинної інформації став «Фейсбук». При цьому за областями найбільшим є проникнення цієї соцмережі в Чернівцях, а найнижчим — у Запоріжжі.

«Проведіть дослідження, перед тим як вкладати час і гроші в будь-яку активність із промо особистого бренду чи фірми», — зазначив спікер.

Куди податись з контентом?

Надалі О.Киричук проаналізував плюси та мінуси просування бренду у кожній із соцмереж. Отже, «Фейсбук» має такі плюси, як найбільше охоплення, в тому числі в регіонах; платоспроможну аудиторію (вік 30+, більшість представників влади і бізнесу України); а також має зручний для юристів текстовий формат. До мінусів даної соцмережі можна віднести наявність величезної конкуренції за увагу.

Професійна соцмережа LinkedIn дає можливість отримати клієнтів з-за кордону; має найкращі показники уваги до професійного контенту. До мінусів можна віднести переважне використання англійської мови та малу аудиторію в Україні, за винятком Києва.

«Інстаграм» демонструє такі переваги, як найбільшу динаміку зростання та показники залученості аудиторії; однак плюсом і одночасно мінусом може бути те, що ядром аудиторії цієї соцмережі є молодь. Ще один мінус — необхідність постити візуально привабливий контент, при цьому текст має другорядне значення.

«Ютуб» має велику аудиторію, у тому числі й в регіонах; тут створена мала конкуренція серед відеоконтенту від юридичних фірм. Однак на підготовку якісного відео для даної соцмережі потрібен час і бюджет.

Формулювання цілей

При цьому важливо усвідомлювати, якими є ваші бізнес-завдання в соцмережах. Серед них можуть бути пошук нових клієнтів; підтримання відносин з поточними та екс-клієнтами; демонстрація найвищого рівня експертизи перед іншими колегами юридичного ринку; привертання уваги клієнта до безпосередньої проблеми.

Метою може бути відкриття чи «приватизація» певної теми в медіапросторі; допомога у вирішенні проблеми клієнта за допомогою розголосу у соцмережах. Водночас соцмережі можуть допомогти підвищити загальну впізнаваність бренду й покращити репутацію фірми; знайти нових співробітників, підвищити лояльність поточних членів команди; розбудувати особистий бренд експерта і видиму експертність.

Разом з тим О.Киричук звернув увагу на те, що напряму через рекламу залучити нових клієнтів для продажу юридичних послуг доволі складно.

Про бюджет та комунікацію

Спікер порівняв можливості особистих та бізнес-сторінок у «Фейсбуку». Так, порівняно з бізнес-сторінкою особиста сторінка має кращу видимість безкоштовних постів у новинній стрічці. Однак особиста сторінка має обмеження щодо друзів, у той час як бізнес-сторінка не має жодної верхньої межі щодо кількості підписників. У бізнес-сторінці є можливість бачити детальну статистику взаємодії з постами, тоді як на особистій сторінці ви маєте можливість бачити лише кількість вподобань та поширень. І, нарешті, на особистій сторінці немає можливості платно просувати пости, а бізнес-сторінка передбачає наявність такої можливості.

Початкові інвестиції в digital-маркетинг, за словами О.Киричука, становитимуть 1500—2000 доларів, та включатимуть створення сайту, SEO, оформлення сторінок у соцмережах, дизайн віжуалів для соцмереж. Якщо надалі ви плануєте тримати солідний темп, то наступні 3—5 місяців інвестиції складатимуть 500—700 доларів на місяць і включатимуть як витрати на рекламу, так і роботу таргетолога для її налаштування.

Об’єктивне сприйняття

Також О.Киричук радить подивитись на свій профіль зі сторонньої точки зору й оцінити, яке перше враження він складає. Довіри до адвоката з дивними обкладинками сторінки та фотографіями тварин на «аватарці» вочевидь не з’явиться.

Тепер щодо друзів у «Фейсбуку». Спікер радить сприймати їх не як реальних друзів, а як читачів вашого контенту і бути етичними. У групі ризику для юристів серед друзів у «Фейсбуку», за словами О.Киричука, судді, держслужбовці та працівники правоохоронних органів. Окрім цього, уже був випадок, коли адвокат заявила про відвід судді просто через те, що вони були друзями у «Фейсбуку». Водночас спікер порадив юристам «дружити» у «Фейсбуку» з такими категоріями людей як колеги з інших юрфірм, поточні та колишні клієнти, нескандальні журналісти, лідери думок у вашій сфері.

Отже, як бачимо, навіть не маючи наміру просувати власну сторінку, персоналізуючи її, ми вже справляємо враження на певну аудиторію. Тому будь-які дії в соцмережах можуть бути як на користь репутації, так і утяти лихий жарт із власником сторінки. А особливо це стосується адвокатів, правила професійної етики на яких поширюються 24/7 чи то офлайн у суді, чи то онлайн при написанні чогось у мережі.