Закон і Бізнес


Спецоргану — спецстатус


.

№19-20 (1525-1526) 15.05—21.05.2021
1837

Народні депутати ніяк не наважаться узгодити законодавство про антикорупційне бюро із Конституцією. Бо, вочевидь, переймаються тим, як і рішення Конституційного Суду виконати, і залишити все як було.


Проектом «Про внесення змін до деяких законів України» (№5459) Національне антикорупційне бюро України пропонують визначити як центральний орган виконавчої влади зі спеціальним статусом. І під цим соусом запровадити нову процедуру призначення та звільнення директора НАБУ. 

За логікою законодавця, конкурсна комісія, до складу якої входитимуть 3 представники від РНБО та 3 особи, визначені Урядом на підставі пропозицій міжнародних партнерів, має подати Прем’єру два прізвища можливих очільників НАБУ. З них члени Уряду мають призначити одного із них на посаду. 

Далі бюро буде настільки незалежним від Кабміну, що той не зможе ні зупинити його акти, ні звільнити директора інакше, ніж кваліфікованою більшістю у 2/3 голосів і тільки з підстав, що визначені в законі. А там, як відомо, дотепер немає згадки про вчинення корупційного проступку на посаді керівника бюро.

Також НАБУ зможе видавати власні нормативні акти, які не потребуватимуть реєстрації в Мін’юсті. Тож бюро перетвориться на такий собі автономний «криголам», що плаває сам по собі.