Закон і Бізнес


Знати, за що карати


.

№14 (1520) 03.04—09.04.2021
4627

Застосування штрафних санкцій до керівника суб’єкта владних повноважень лише за сам факт невиконання рішення суду незалежно від можливості в межах його повноважень виконати таке рішення — порушує один з основних принципів — принцип справедливості.


Для того щоб не порушувати такі принципи, у парламенті зареєстрували проект «Про внесення змін до Кодексу адміністративного судочинства України» (№5310).

У пояснювальній записці йдеться: аналіз судової практики свідчить, що сьогодні для накладення штрафу законом не вимагається встановлення в діях керівника суб’єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення суду, будь-яких протиправних дій або бездіяльності. Такий стан речей автори проекту вважають несправедливим. 

Тому пропонують додати до ст.382 КАС кілька положень. Наприклад, заходи судового контролю у вигляді накладення штрафу на керівника або особу, відповідальну за виконання рішення суду, застосовувати лише в разі неподання звіту суб’єктом владних повноважень про виконання рішення суду або якщо в поданому звіті причини невиконання чи неповного виконання судового рішення визнано судом неповажними. 

Відповідні зміни, на думку авторів, дадуть змогу відновити принцип справедливості під час здійснення судового контролю за виконанням судових рішень в адміністративних справах.