Закон і Бізнес


Легалізація посади


№10 (1516) 06.03—12.03.2021
1406

Парламентська монобільшість знову пропонує розширити повноваження Президента в частині призначення керівників органів досудового слідства. Утім, Конституційний Суд уже висловлювався проти такого посилення впливу гаранта.


У проекті змін до стст.85 та 106 Конституції (№5133) пропонується закріпити за главою держави право призначати та звільняти з посади за згодою парламенту директорів Національного антикорупційного бюро та Державного бюро розслідувань (з відбором кандидатур на конкурсних засадах).

Схожа ініціатива вже виносилася до сесійної зали. Проте КС визнав відповідні положення такими, що не відповідають Конституції. Щоправда, у забракованому проекті йшлося не тільки про призначення та звільнення очільників, а й про утворення Президентом зазначених органів. І КС сказав, що наділення першої особи держави невластивими його статусу повноваженнями утворювати нові органи з виконавчими функціями та призначати їхніх керівників не відповідає змісту ч.1 ст.157 Конституції 

Вочевидь, на думку КС усе-таки зважили, а тому в проекті №5133 запропонували тільки розширити список осіб, яких призначає Президент. Також нардепи переконують, що врахували зауваження КС, а свою пропозицію пояснюють необхідністю забезпечити максимальну незалежність НАБУ та ДБР від законодавців та Уряду. 

Звучить гарно, але така висока ціль не співвідноситься з парадигмою української політики, де «усі на 100% свої люди» та ще й члени однієї партії.