Закон і Бізнес


Монополія на номери


№43 (1497) 24.10—30.10.2020
1988

Коли держава сама відмовляється від монополії на певні послуги, цьому може бути два пояснення: або альтруїзм, або корупція. Якщо ж йдеться про реєстрацію транспортних засобів, то перший варіант виглядає малоймовірним.


Утім, Міністерство внутрішніх справ уже вдруге намагається провести через парламент проект «Про внесення змін до Закону України «Про дорожній рух» (№4213). Ним передбачено передати в приватні руки право виготовляти номерні знаки для автомобілів за затвердженим зразком. Щоправда, МВС залишає за собою право вести облік та контролювати такі суб’єкти.

У міністерстві це пояснюють економією понад 480 млн грн., які сьогодні витрачаються на замовлення номерних знаків. Щоправда, не наводять цифр, скільки коштів сплачується до бюджету за ці номери.

Отже, якщо сьогодні автовласнику повинні при реєстрації видати номерні знаки приблизно за 180 грн. (не рахуючи плати за інші послуги), то у разі схвалення нового порядку прості номери обійдуться мінімум у 400 грн. І не факт, що ті ж 180 грн. не стягуватимуть як плату за довідку про присвоєння номера. 

За даними статистики, в Україні щороку реєструється понад 1 млн автомобілів. Тож обсяг ринку, що перейде у приватні руки, становитиме мінімум півмільярда гривень. І не виключено, що у місцевих сервісних центрів МВС складуться дружні зв’язки із певними виробниками номерних знаків, аби ці кошти потрапили до тих, хто потрібен.