... а прокурорам ще й уріжуть
Наступного року заробітні плати працівників апарату судів зростуть. Але не в усіх і не набагато. Суддям не планують урізати суми до виплати. Цим гарні бюджетні новини і вичерпуються…
Новий фінансовий розпис, який парламент планує схвалити у першому читанні вже 18 вересня, містить старі діри на мантії Феміди. Й в Уряді навіть не думають їх латати.
Ба більше: Державній судовій адміністрації планують виділити менше коштів, ніж на рік поточний (з урахуванням уже внесених змін). Звісно, мінус 45 млн грн. не виглядають такими вже катастрофічними, але ж фонд оплати праці мав би збільшитися, враховуючи, що прожитковий мінімум для працездатних осіб планують підвищити з 1.01.2021 до 2189 грн.
Але Кабмін Дениса Шмигаля переплюнув у грі в наперстки навіть Уряд Володимира Гройсмана з його «розрахунковою базовою величиною». Бо тепер вигадали диференціацію прожиткового мінімуму не лише за працездатністю чи віком дитини, а й за посадою.
Так, для суддів та працівників усіх інших державних органів, оплата праці яких регулюється спеціальними законами, він залишиться незмінним — 2102 грн. Геть не поталанило прокурорам: для них цей базовий показник визначили взагалі у 1000 грн. Тобто замість обіцяного законом підвищення з 1.01.2021 до 20 прожиткових мінімумів реально оклади прокурорів окружних прокуратур навіть скоротять на третину він нинішніх. А від них розраховуються зарплати і всіх інших. Напевне, Кабмін вирішив, що на такій посаді можна перейти і на самозабезпечення.
В апараті судів продовжиться «зрівнялівка» в оплаті праці за нижчими підкатегоріями. Адже базовий оклад залишиться тим самим, але через зростання мінімальної зарплати тим спеціалістам, яким не вистачить надбавок чи премій, доплатять до 6000 грн. А тим, у кого нарахована сума перетне цю межу — не додадуть ані копійки.
Водночас, ситуація із преміями виглядатиме так само як і цьогоріч. Адже «зайвих» коштів не буде, бо загальне недофінансування ДСАУ вимірюватиметься 10 млрд грн., якщо не більше.
Тепер слово за самої Фемідою: якщо вона погодиться на сам факт існування різних прожиткових мінімумів для працездатних осіб, то наступного року їх можуть встановити окремо для кожної інстанції чи юрисдикції. А може — і за прізвищами.