Закон і Бізнес


Нові вимоги до договорів між банками та клієнтами пропонує обговорити НБУ


18.08.2020 13:52
2472

До договорів про надання фінансових (банківських) послуг пропонують заборонити включати недобросовісні умови, зокрема, такі, що обмежують можливість клієнта подати скаргу щодо виконання умов договору банком.


Національний банк розробив та пропонує до обговорення проект «Положення про додаткові вимоги до договорів про надання фінансових послуг», повідомляє «Закон і Бізнес».

Зазначається, що звернення громадян до НБУ свідчать про такі основні проблеми у договорах між банками та клієнтами:

замовчування прав клієнта, наприклад, можливості відстрочки платежу, відмови від послуги, можливості розірвання договору, внесення змін до нього;

нерозкриття належним чином наслідків невиконання умов договору;

визначення фінансовими установами на власний розсуд, яку інформацію про послугу надавати, а яку замовчувати.

Як повідомили в НБУ, нові вимоги мають на меті виправити такі проблеми.

Договори про надання фінансових послуг повинні будуть містити уніфікований опис послуг для їх кращого розуміння споживачами. Договір про відкриття депозиту повинен буде додатково містити інформацію про вид вкладу, строк зберігання, дату повернення коштів, право продовжити строк вкладу, розмір запропонованих процентів, порядок їхньої виплати та іншу інформацію. Договір про споживчий кредит міститиме перелік умов, за яких можлива зміна процентної ставки чи інших платежів, а також інформацію про витрати на додаткові послуги з посиланням на усі тарифи й комісії, що підлягають сплаті за ними.

Також Національний банк визначив перелік недобросовісних умов, які буде заборонено включати до договорів. Зокрема, регулятор пропонує заборонити включати до договорів положення, що:

обмежують можливість клієнта подати скаргу щодо виконання умов договору банком;

дають можливість банку змінювати умови послуги та тарифи без попереднього повідомлення погодженими сторонами каналами комунікацій;

дають право банку вимагати від клієнта сплати за ще ненадані послуги;

дають право банку вимагати дострокового повернення кредиту без визначення в договорі попередження клієнта про таку вимогу.

Обговорення вимог триватиме з 17 серпня до 20 вересня 2020 року. Свої пропозиції НБУ пропонує надсилати електронною поштою на адресу: Consumer.Protection@bank.gov.ua.

Закон і Бізнес