Закон і Бізнес


Ставки авіаційного збору визначила Верховна Рада


13.07.2020 18:08
2762

Всі суб'єкти авіаційної діяльності платитимуть державні збори за кожного пасажира, який відлітає з аеропорту України, та за кожну тонну вантажу, що відправляється чи прибуває до аеропорту України.


Верховна Рада ухвалила закон «Про внесення змін до Повітряного кодексу України щодо удосконалення механізму справляння державних зборів за кожного пасажира, який відлітає з аеропорту України, та за кожну тонну вантажу, що відправляється чи прибуває до аеропорту України» (на базі проекту №2424), передає видання «Закон і Бізнес». За проголосували 256 народних депутатів.

Документ визначає, що державний збір за кожного пасажира, який відлітає з аеропорту України, та державний збір за кожну тонну вантажу, що відправляється чи прибуває до аеропорту України, – це обов’язкові неподаткові платежі до Державного спеціалізованого фонду фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях.

Законом встановлено ставку державного авіаційного збору за кожного пасажира, який буде літати в межах України, в розмірі $ 0,5, на міжнародних рейсах - $ 2. За кожну тонну вантажу в межах України збір складе $ 2,5, а в разі здійснення міжнародних перевезень з/або в Україну - $ 10. 

Ці державні збори не справляються у разі здійснення:

1) перевезень вищих посадових осіб та офіційних делегацій України та інших держав;

2) перевезень товарів гуманітарної допомоги з/до України згідно з актами Кабінету Міністрів України;

3) польотів, пов’язаних із забезпеченням проведення робіт з ліквідації наслідків стихійного лиха, авіаційних та інших подій, санітарних авіарейсів (у тому числі перевезень тіла (останків, праху) померлого);

4) перевезень пасажирів, які належать до категорії осіб,  звільнених від сплати зборів згідно із законом;

5) перевезень дітей віком до двох років;

6) перевезень транзитних пасажирів.

Як вважали автори законодавчої ініціативи, необхідність прийняття закону була пов’язана із практикою неоднозначного тлумачення суб’єктами авіаційної діяльності відповідних норм чинного законодавства України, що призводило до численних судових спорів та нестабільності функціонування Державного спеціалізованого фонду фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участі України у міжнародних авіаційних організаціях.

Закон і Бізнес