Закон і Бізнес


Формула успіху

Як адвокатові закріпити свій бренд у свідомості споживача


№19 (1473) 16.05—22.05.2020
Яна РЕВЕНКО
1052

Для успішного процвітання будь-який бізнес потребує реклами послуг чи товарів. Юридичний бізнес не є винятком, оскільки без реклами важко знайти нових клієнтів. Тож під час вебінару Вищої школи адвокатури говорили про формування адвокатами унікальної торговельної пропозиції.


Як рекламуємося?

Під час вебінару бізнес-тренер, психолог Оксана Сєдашова зауважила, що найкраща реклама адвоката — рекомендація клієнта. Проте навіть найбільш заповзяті противники прямої реклами адвокатських послуг вдаються до альтернативних способів просування — PR (зв’язки з громадськістю та ЗМІ).

Якщо вас немає в мережі — ви не існуєте. Так уважає переважна більшість інтернет-користувачів. А той факт, що експерт багато часу приділила саме мережевому засобу піару, багато про що говорить. Зокрема, оптимізація SEO-просування сайту та грамотно побудована контекстна реклама, на думку експерта, дозволять юристові потрапити на перші сторінки пошуковиків.

Не останню роль у популяризації сайту відіграватиме і його наповнення. Якщо відвідувач зайде на сторінку та швидко піде, пошуковик про це неодмінно дізнається. Адже для відстеження активності існують спеціальні інструменти. Ось чому О.Сєдашова радить постійно аналізувати рівень сервісу адвокатського об’єднання за низкою чинників — від зустрічі гостей та опрацювання вхідних дзвінків до реакції на новини компанії.

Не менш затребуваними в цьому сенсі, на думку бізнес-тренера, є соціальні мережі та блоги. Адже завдяки можливості перепосту у «Фейсбуку» висловлена адвокатом думка не тільки може потрапити до стрічки новин потенційного клієнта, а й буде сприйнята ним з довірою, якщо перепост зробить хтось із його друзів або колег.

Також популярним інструментом комунікації для адвоката залишається співпраця з діловими виданнями. У такий спосіб правник може ефективно використати свій час, проконсультувавши замість одного потенційного клієнта широкий загал.

Прикметно, що, потрапивши до переліку експертів видання, юрист може більше уваги приділяти своїй роботі. Адже редакція сама відстежуватиме теми, актуальні для читацької аудиторії, та проситиме відреагувати на вже сформований ринком запит.

Таким чином, компанії, які активно інформують суспільство про свою діяльність на ринку за допомогою ЗМІ та власних інформаційних майданчиків, видаються більш досвідченими й затребуваними.

Тонкощі етики

Виявляється, що навіть за наявності бажання і коштів рекламувати свої послуги адвокатові не так вже й просто. Адже існує низка обмежень щодо форми і змісту реклами адвокатських послуг. Багато країн установили законодавчі обмеження на спілкування адвокатів з потенційними клієнтами. Незалежно від юрисдикції такі обмеження подібні за своєю суттю — адвокатові дозволяється заявляти про себе та інформувати про рід своєї діяльності, але забороняється переконувати, що його послуги найкращі.

Експерт нагадала, що в Україні відповідно до Правил адвокатської етики рекламні матеріали про адвокатську діяльність не можуть містити оцінювальних характеристик стосовно адвоката, критики колег, заяв про вірогідність успішного виконання доручень та інших заяв, що можуть викликати безпідставні надії у клієнтів. Не варто допускати вказівок, які можуть сформувати уявлення, що діяльність саме цього адвоката характеризується рисами й показниками, притаманними адвокатурі як такій.

Натомість психолог наголосила, що рекламні матеріали про діяльність адвоката повинні бути об’єктивними, достовірними, чіткими та мають відповідати розумним естетичним вимогам.

Секрети діалогу

О.Сєдашова зазначила: щоб до адвоката зверталися клієнти, мало просто реклами. Інтерв’ювання клієнта — це перший крок до надання якісних юридичних послуг. Адже це фундамент взаємодії адвоката з клієнтом, на якому ґрунтується вся комунікація. Проте майже в кожного адвоката є клієнти, спілкування з якими завершується, навіть не почавшись. Це негативно впливає на якість правової допомоги.

Експерт переконана, що для ефективної роботи потрібно не просто встановити контакт, але й отримати всю необхідну інформацію та налагодити довірчі відносини. Досягнутий на першій зустрічі «драйв» у відносинах адвоката та клієнта може полегшити подальшу комунікацію. А через поєднання цих складових з ефективними формами реклами можна досягнути успішного просування адвокатської справи.

Зрештою, у сучасних умовах, коли штучний інтелект починає наступати на п’яти юристам, саме час згадати про human skills, який може суттєво підвищити ефективність у роботі з клієнтом.