Перехід до реєстраційних дій в електронній формі захистить людей від шахрайства та введення в оману. Особливо якщо сконцентрувати такі повноваження лише в руках посадовців Міністерства юстиції.
Така цікава «децентралізація» реалізована в урядовому проекті «Про внесення змін до деяких законів України у зв’язку з впорядкуванням діяльності у сфері державної реєстрації…» (№2803).
Так, до виключної компетенції посадових осіб Мін’юсту належатимуть усі реєстраційні дії на підставі судових рішень і документів, що подають в електронній формі. Передбачається, що такі заяви громадян та юридичних осіб можна буде подати незалежно від їх місцезнаходження. Це, на думку Уряду, має запобігати рейдерству.
Щоправда, у міністерстві не збираються напружуватися та відслідковувати судові рішення. Державну судову адміністрацію зобов’яжуть передавати до реєстру прав ті, що набрали законної сили. Причому — точно в цей день. Утім, за такі дії плата не стягуватиметься.
Натомість у Мін’юсті братимуть по 0,1 прожитковому мінімуму (нині — 210 грн.) за кожну іншу реєстраційну дію. Нотаріусам залишать роботу з паперовими документами та підвищать утричі адміністративний збір за реєстраційні дії — до 0,3 п.м. (630 грн.). Також суттєво подорожчає отримання інформації з реєстру: за об’єктом — 0,03 п.м., за суб’єктом — 0,1 п.м.