Закон і Бізнес


Кошти — в асфальт


№4 (1458) 01.02—07.02.2020
2910

Скільки не сплачують автовласники, а дороги в Україні кращими не стають. Хіба що окремі, які ведуть до маєтків високопосадовців. Тож потрібно нарешті визначитися з напрямами використання коштів.


Група нардепів пропонує безпосередньо в законі «Про джерела фінансування дорожнього господарства України» визначити відсотки від сум, які належить передати місцевим дорожнім фондам (проект №2779).

За словами нардепів, з якістю доріг в Україні ситуація навіть гірша, ніж у Мозамбіку, Нігерії, Камеруні чи Зімбабве. Адже близько 90% доріг загального користування не ремонтували понад 30 років. Вони не відповідають сучасним вимогам як за міцністю (39,2%), так і рівністю (51,1%).

За підрахунками експертів, щоб ідеально відремонтувати всі шляхи, потрібно 10 років і щонайменше 1 трлн грн. Але де ж узяти такі гроші?

Автори проекту пропонують утворити територіальні дорожні фонди та спрямувати до них, крім субвенцій, половину понадпланових зборів на митницях, 13,44% акцизного податку з пального; 100% транспортного податку та збору за місця для паркування, а також половину адмінштрафів за порушення правил безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, та порушення правил паркування тощо.

За підрахунками нардепів, це дозволить щорічно акумулювати на місцях понад 50,2 млрд грн. замість 22,17 млрд, як передбачено в цьогорічному бюджеті. Тобто міцні та рівні дороги країна отримає десь через 20 років.