Закон і Бізнес


Бюджет на штрафах


№51-52 (1453-1454) 28.12—10.01.2020
7172

Аби водії дотримувалися правил стоянки, в Європі вкладають гроші в будівництво підземних паркінгів, а в нас витрачають їх на придбання відеокамер, що фіксуватимуть порушення. Та ще й більш ніж у 13 разів збільшать штрафи.


Щоправда, проект, який зареєструвала група нардепів із фракції «Слуга народу», чомусь має назву «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України…» (№2628). Хоч основна його мета — саме посилення адміністративної відповідальності.

Так, у ст.122 Кодексу про адміністративні правопорушення з’являться окремі санкції за порушення правил зупинки та стоянки. Це потягне на 200 неоподатковуваних мінімумів (3400 грн.) замість нинішніх 15. А за зупинку на місцях для осіб з інвалідністю — удесятеро більше (2000 н.м.д.г.), що можна порівняти із зарплатою міністра.

Також ідеться про нанесення відповідної дорожньої розмітки на тих ділянках, де зупинку чи стоянку заборонено. Місцевим органам влади рекомендовано встановити в таких місцях відеокамери, аби спростити фіксування факту наїзду на неї.

Щоб на місцях не питали, де брати гроші на такі цілі, 70% штрафів перераховуватимуть до місцевих бюджетів, а 30% — до державного. Утім, чи окупляться видатки місцевих бюджетів, якщо правила зупинки порушуватимуть лише ті, кого оштрафувати ніхто не наважиться?