Закон і Бізнес


Реклама без гендеру

Британія заборонила стереотипи в просуванні товарів


У Великій Британії реклама привертає увагу не стільки потенційних покупців, скільки органів контролю і громадських організацій.

№25 (1427) 29.06—05.07.2019
1159

У Великій Британії набрала чинності заборона на використання негативних гендерних стереотипів у рекламі. Під табу потрапили навіть нешкідливі, на перший погляд, рекламні ролики і бігборди.


Нові правила забороняють використання багатьох стереотипів, пов’язаних із чоловіками і жінками. Наприклад, не можна буде стверджувати, що місце жінки — на кухні, а чоловіка — в гаражі, пише Бі-Бі-Сі.

Це не означає, що заперечуються будь-які стереотипи. Під заборону потрапляє тільки контент, який пов’язує певні якості або заняття виключно з однією зі статей. Наприклад, суворо заборонена реклама, де чоловіків показують зайвими у вихованні дітей або в домашніх справах. Але так само не можна використовувати стереотип, що нібито жінки не здатні припаркувати машину або стати інженерами.

Також нові правила не дозволяють рекламу, яка пов’язує щастя і успіх із фізичними якостями і типовими чоловічими або жіночими рисами обличчя або типом фігури. Крім того, заборонене зображення людей на продуктах, ніяк з ними не пов’язаних. Наприклад, зображення жінки в спідній білизні, якщо це не реклама білизни або засобів для догляду за тілом, тепер вважається образливим.

Нововведення торкнулися й реклами дитячих товарів і послуг. Тепер їх не можна буде ділити за гендерною ознакою. Вважається, що таким чином у дітей формується неправильний стереотип про роль чоловіка і жінки. А значить, гратися іграшковим візочком або машинкою в рекламі повинні як хлопчики, так і дівчатка.