Закон і Бізнес


Головні по тарифах


№24 (1426) 22.06—28.06.2019
1906

2,5 року знадобилося Конституційному Суду, аби констатувати очевидне: Верховна Рада не може законом наділяти себе чи Президента додатковими повноваженнями. Проте це рішення КС спромігся прийняти тільки після зміни на посту №1.


Принцип неможливості розширення законом повноважень глави держави та парламенту Суд повторював не раз, починаючи з 2003 року. Тож на повторення пройденого цілком мало вистачити кількох місяців. Однак КС наважився це зробити тільки тепер.

У рішенні від 14.05.2019 №5-р/2019 Суд констатував, що ні Президент, ні ВР не можуть брати участі у формуванні будь-якого органу, якщо такі повноваження не передбачені Основним Законом. Відповідно, визнані неконституційними положення закону «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», які давали гарантові право призначати та звільняти її членів.

Крім того, КС визнав НКРЕ органом у системі виконавчої влади, що робить її підконтрольною Уряду. Утім, парламенту дано півроку, аби привести закон у відповідність до Конституції. Проте тим самим залишилися в силі положення, що фактично унеможливлюють на цей період зміни у складі комісії, а відповідно, і перспективи зниження тарифів на комунальні послуги.

Як зазначають експерти, це рішення автоматично ставить під сумнів і законність перебування на посаді директора НАБУ Артема Ситника, якого також призначено указом Президента.