Закон і Бізнес


Ввічливість у законі

Британські юристи виявилися лідерами за телефонним хамством


№14 (1416) 13.04—19.04.2019
3399

Здавалося б, юрист — втілення ввічливості та етикету, фахівець, який поєднує в собі любов до строгих костюмів, витіюватих фраз і крилатих виразів. Проте здаватися — не означає бути.


Британське дослідницьке агентство The Leadership Factor здивувало своїми висновками після проведеного соцопитування: юристи досить хамовиті, коли розмовляють по телефону.

Кожен четвертий з опитаних повідомив, що стикався з неввічливістю при розмові з юристами. На другому і третьому місцях за показником «грубість» — медики (зокрема стоматологи і медсестри) і бухгалтери.

У розумінні респондентів грубість і хамство, якщо говорити про юристів, — це ввімкнути телефон на гучний зв’язок або відволікатися від бесіди на сторонні справи, наприклад термінове бронювання авіаквитка в один кінець на Каймани. Також неприйнятно під час розмови їсти або пити каву.

До речі, юристів теж опитали. Загалом кожен п’ятий зізнався в тому, що дійсно вів бесіду не зовсім ввічливо. Коли правників запитали, що є найочевиднішим проявом некультурності, вони відповіли: переключатися з бесіди на щось інше (іноді й корисніше).

Дослідники з’ясували, що юристи нервують, якщо їх змушують чекати (50% опитаних) або якщо співрозмовник паралельно говорить ще з кимось (46%). Гучний зв’язок, як виявилося, правники не зносять, так само як і гучну фонову музику (32% опитаних).

Тому, якщо ви задумали відповісти юристові тим самим, — уважно прочитайте цей список. А взагалі, радять дослідники, будьте ввічливі, не ставтеся до співбесідника як до опонента, і телефонна розмова пройде спокійно, а значить, ефективно.