Закон і Бізнес


Для працівників БПД розробили правила етичної поведінки


02.04.2019 17:09
4078

Правила етичної поведінки містять загальні вимоги до працівників системи безоплатної правової допомоги, яких вони повинні дотримуватися під час виконання своїх посадових обов’язків.


Правила етичної поведінки працівників системи БПД затверджено Наказом Координаційного центру з надання правової безоплатної допомоги від 29.03.2019 № 40, передає «Закон і Бізнес» з посилання на КЦ.

У Правилах етичної поведінки працівників системи БПД стисло викладені основні принципи поведінки, дотримання яких обов’язкове.

Зокрема, працівники системи БПД зобов’язані виконувати свої посадові обов’язки чесно і неупереджено, виявляти повагу до честі та гідності кожної особи, незалежно від расової чи національної приналежності, мови, статі, віку, віросповідання, політичних, ідеологічних, релігійних або інших особистих поглядів. При виконанні своїх посадових обов’язків вони зобов’язані дотримуватися політичної нейтральності, не допускати впливу політичних інтересів на свої дії та рішення. Вони також зобов’язані використовувати державну мову під час виконання своїх посадових обов’язків.

Працівники системи БПД повинні уникати поширення в ЗМІ, публічних виступах або у соціальних мережах відомостей, що принижують честь і гідність інших працівників системи надання БПД, компрометують їх.

У позаробочий час працівники системи надання БПД зобов’язані утримуватись від:

- діяльності, яка може негативно вплинути на виконання ними посадових обов’язків або викликати сумнів в їх незалежності та об’єктивності;

- висловлювань та дій, що принижують честь та гідність фізичної особи, завдають шкоди діловій репутації фізичної або юридичної особи;

- дій, які можуть підірвати довіру та зашкодити авторитету системи надання БПД в суспільстві.

У документі розписані взаємовідносини з клієнтами системи надання БПД та адвокатами, які надають безоплатну вторинну правову допомогу. Зокрема, якщо за правовою допомогою звернулася людина, яка не має права на БВПД, однак не в змозі звернутися до приватного адвоката, працівники системи мають допомогти такій людині отримати допомогу адвоката Pro bono, громадських організацій та ін. Наголошено на забороні вчиняти дії або приймати рішення, що свідчать про надання переваг окремим адвокатам БПД перед іншими.

Якщо працівникам системи стало відомо про отримання або про вимагання адвокатом БПД винагороди (грошей або іншого майна) чи будь-якої іншої вигоди нематеріального чи негрошового характеру від клієнта за надання безоплатної вторинної правової допомоги, вони зобов’язані негайно повідомляти про це відділ запобігання корупції Координаційного центру з надання правової допомоги.

Закон і Бізнес