Закон і Бізнес


Про агітацію без порушень


№11 (1413) 23.03—29.03.2019
4826

Поширення інформації, яка не має на меті спонукання виборців голосувати або не голосувати за певного кандидата на пост Президента, не може вважатися передвиборною агітацією. Про це йдеться в постанові Верховного Суду від 10.08.2019.


Один із претендентів на президентське крісло просив визнати повідомлення із фотоілюстраціями, розміщені на офіційному інтернет-представництві іншого претендента за наслідками його робочої поїздки до Одеської області, передвиборною агітацією, зобов’язати відповідача здійснити оплату цієї передвиборної агітації за рахунок особистого виборчого фонду, а також наказати йому утриматися від учинення передвиборної агітації за рахунок бюджетних коштів.

У постанові №855/64/19 колегія суддів Касаційного адміністративного суду констатувала відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

Було встановлено, що повідомлення з фотоілюстраціями не спрямоване на спонукання виборців до голосування за або проти певного кандидата, не містить тверджень і не дає підстав для виникнення оціночних суджень про переваги або недоліки певного кандидата, не дає переваги певному кандидату в будь-якій формі.

Також зазначено, що, незважаючи на споріднену спрямованість із класичними засобомами масової інформації та ефективність подання інформації для цільової аудиторії, відсутність нормативного врегулювання діяльності в Інтернеті унеможливлює ототожнення будь-якого веб-сайту, зокрема інформаційної чи офіційної сторінки органу державної влади, зі ЗМІ (крім випадку, коли веб-сайт зареєстрований у встановленому законом порядку як такий засіб).

Суд дійшов висновку, що офіційне інтернет-представництво кандидата не є ЗМІ. Воно є джерелом офіційної інформації.