Закон і Бізнес


Про спір із комунальниками


№3 (1405) 26.01—01.02.2019
8494

Якщо лічильник електроенергії не працює, довести реальну суму заборгованості неможливо. А отже, неможливо її стягнути в судовому порядку. Про таке йдеться в постанові Верховного Суду від 17.01.2019.


У 2012 р. власник будинку уклав договір про енергопостачання. Тривалий час він відмовлявся пускати контролерів до будинку, знімаючи показання з лічильника самостійно. За кілька років виявилося, що засіб вимірювання несправний. Зробивши розрахунки самостійно, постачальник визначив, що власник будинку заборгував близько 25 тис. грн. Оскільки власник відмовився добровільно виплатити зазначену суму, постачальник звернувся до суду.

Перша інстанція в задоволенні позову відмовила, аргументувавши це тим, що кількість реально спожитої електроенергії та фактичну суму заборгованості за її споживання визначити неможливо. Апеляційний суд змінив рішення колег та зобов’язав користувача виплатити постачальникові майже 60 грн.

Зазначене рішення постачальник оскаржив до касаційного суду.

У постанові №576/24444/15-ц ВС указав на таке. Доказів наявності перешкод з боку відповідача в допуску представників постачальника до лічильника позивач не надав. Також відсутні докази того, що працівники позивача зафіксували неправильність показань лічильника та оформлення платіжних документів споживачем. У виписаних позивачем платіжних документах не було відображено, що вони оформлені на підставі даних про фактичне споживання електроенергії за попередній період. Тобто позивачем не доведено факту неправильності показань лічильника, які зазначалися відповідачем.