Закон і Бізнес


Цінність емоцій

Які подарунки юристи хотіли б отримати на Новий рік?


№51 (1401) 22.12—28.12.2018
Аліна МИХАЙЛОВА, Олексій МАЛАХОВСЬКИЙ, Право.ру
2755

В одних юрфірмах уважають за краще дарувати клієнтам книжки й делікатеси, а в інших — квитки на концерти й театральні постановки. Від вручення канцелярського приладдя компанії масово відмовляються: надто банально, та й самі юристи зізнаються, що не хотіли б таких подарунків.


Квитки та пряники

Щоб дізнатися про смаки юристів, сайт Право.ру провів спеціальне голосування. Більшість опитаних (42%) вважають, що головне в подарунку — це емоції, тому юристи хочуть отримати квитки на концерти, спектаклі або спортивні події.

Багато хто думає про роботу. Так, третина респондентів мріє про сертифікати на правові семінари або юридичні форуми, а кожен п’ятий не проти подарунка у вигляді делікатесів. Наприклад, одна з юрфірм презентувала клієнтам пряникові будиночки, до цього були кавові набори, подарункові кошики, шоколад. Усе — з брендом фірми.

Найменше юристи хочуть отримати в подарунок чергову статуетку Феміди (15%). Ще 4% запропонували свої варіанти презентів. Серед них — конверт із грошима, наручний годинник, навушники, духи й настільні ігри.

Трапляються й оригінальніші відповіді — «нормальне правосуддя» та «здоровий сон». Такі бажання, напевне, у тих юристів, хто дотепер вірить у чудеса.

Блокнотів повна шафа

Канцелярський магазин могли б відкрити 42% опитаних. Саме стільки з них не хочуть отримувати в подарунок ручки та блокноти, яких у них у надлишку. Така ж кількість респондентів уважає некоректним нав’язувати добродійність як презент.

Кожен третій не рекомендує дарувати алкоголь, і майже стільки ж не зрадіють, якщо дістануть як подарунок доступ до правових систем. Кожен п’ятий вважає що книга вже не кращий подарунок, а пережиток минулого. Так само ставляться і до презентів у вигляді дисків із записами музики.

Власні варіанти виявилися менш оригінальними. Найчастіші відповіді — «нічого не треба, у мене все є» й «будь-якому подарунку радий».

Діти та ЗМІ

Діти співробітників зазвичай теж не залишаються без уваги. Їм, як правило, дарують інтелектуальні ігри, квитки в театр або на розвивальні заходи. Деякі юрфірми проводять новорічний вечір для дітей колег і клієнтів з іграшками, солодощами та книжками.

Більшість юрфірм купує презенти й журналістам: підносять їм те саме, що й клієнтам. Хоча деякі практикують індивідуальний підхід, якщо добре знають тих, із ким співпрацюють, і дарують книги, корисні речі для хобі, подорожей, занять спортом. При цьому подарунки підбираються в межах тієї суми, яка не сприймається як образлива для професійної діяльності.