Закон і Бізнес


Рейтинг на продаж

Консультанти побоюються зміни володільців юридичних ранжирів


№46 (1396) 17.11—23.11.2018
1761

У США приватні акціонерні компанії активно вкладаються в компанії, які формують списки кращих юристів і юрфірмза галузями й видами практики. Що відбудеться після переходу найбільших міжнародних рейтингів до інших володільців?


Хвиля придбань

За останній рік приватний бізнес купив відразу кілька рейтингів, зокрема Chambers and Partners і Best Lawyers. Зміна володільців стурбувала голів маркетингових служб юридичних фірм. Вони побоюються, що тепер цінова політика рейтингів буде агресивнішою, а конфіденційна інформація, яку направляють в анкетах, використовуватиметься з новою метою, розмірковує New York Law Journal.

Так, деякі юридичні фірми почали обмежувати обсяги передаваних даних, говорить директор з маркетингу однієї з юридичних компаній, що входять до Am Law 100, котрий побажав залишитися невідомим. «Ми просто дуже обережні в питаннях даних, які пропонуємо», — відзначив він.

Те, що юррейтинги належать приватним компаніям, — не нове явище. ALM Media купив консорціум на чолі з EagleTree Capital, колишнім Wasserstein Partners, у 2014 році. Але цього року купівля рейтингів була особливо частою.

У березні компанія Inflexion викупила Chambers and Partners, поклавши край 30-річному періоду, коли остання повністю належала її засновникові Майклу Чамберзу. Два місяці по тому фірма Levine Leichtman Capital Partners купила Best Lawyers, якій належать відразу 3 бренди. До цього понад 30 років компанія належала Стівену Найфе, який заснував її з Грегорі Вайтом-Смітом. Та сама фірма цього року також купила базовану в Лондоні Law Business Research, яка публікує довідник Who’s Who Legal, а також Global Arbitration Review і Latin Lawyer.

Трохи раніше Internet Brands, компанія з портфоліо Kohlberg Kravis Roberts (великий фонд приватних інвестицій. — Прим. ред.), придбала довідковий сайт із профілями юристів Avvo і провела ребрендинг юридичною он-лайн-мережею, яка має назву Martindale-Avvo.

Лондонський консультант юридичних фірм з питань подання анкет у рейтинги Ллойд Пірсон говорить, що приватні компанії розглядають рейтинги як «надійний бізнес». Ступінь залученості зростає рік у рік. «Якщо взяти компанії Am Law 100 і подивитися, які з них рекламують у Chambers, стає зрозуміло, що це більшість, — сказав він. — Сотні юридичних фірм роблять те саме, так що з погляду комерційних перспектив це створює гігантські можливості».

Конфіденційна інформація

У ранжири, подібні Chambers, часто вносять конфіденційні дані, які стосуються державних розслідувань стосовно топ-менеджменту компаній або поточних операцій M&A, іноді вказуючи клієнтів, говорить Л.Пірсон. Це дозволяє оцінити якість роботи фірми. Умовою залишається нерозголошування даних.

На його думку, юридичні фірми та їхні маркетингові департаменти виявляють природну в таких випадках обережність. Деякі з них не дуже добре ставляться до компаній, що займаються подібним ранжируванням. «Команди це вимотує, відбирає величезну кількість часу й ресурсів», — сказав він. Але юридичні фірми продовжують подаватися в рейтинги, оскільки вони «дозволяють виділитися на ринку».

Зміна володільців рейтингів — тест на рівень довіри, вважають у великих юридичних компаніях. «Є ймовірність того, що інформація буде монетизована, продана як частина окремого продукту, основаного на дослідженні, або як частина спеціального пакета», — озвучив свої тривоги один з директорів з маркетингу. Раніше його компанія описала б незавершену операцію, не називаючи клієнта, але тепер, після зміни власників, інформацію про поточні операції та клієнтські панелі почали обмежувати. Те саме роблять в інших фірмах, сказав він.

Додає хвилювань набуття чинності європейським законом про захист даних. Глави рейтингів, що змінили власників, поспішили розвіяти побоювання. «Конфіденційність інформації для нас недоторканна, і так буде завжди», — запевнили в Chambers and Partners.

Утім, як сказав глобальний керівник комунікацій Hogan Lovells Крис Гінз, юридичні компанії інвестують багато грошей в довідники. І перед видавцями стоїть серйозне завдання продемонструвати, що вкладення не марні.