Закон і Бізнес


Що є підтвердженням трудового стажу, пояснив ВААС


21.06.2018 13:36
42170

Відсутність документів про роботу особи в архівних установах при наявності відповідного запису в трудовій книжці не є підставою для не зарахування до трудового стажу відповідного періоду роботи.


До такого висновку дійшли  адміністративні суди за результатами розгляду справи № 127/9055/17, у якій спір виник з приводу наявності чи відсутності у позивача підстав для зарахування при обчисленні пенсії періодів роботи на підприємстві, яке відсутнє за його місцезнаходженням та в архівних установах якого відсутні документи про роботу особи, повідомляє «ЗіБ».

Наслідком неправильного розрахунку пенсії став  судовий позов, у якому  громадянин просив суд визнати протиправним рішення управління ПФУ в м. Вінниці про відмову зарахувати стаж роботи з 01.01.1993 по 23.02.2000 при обчисленні пенсії та зобов’язати провести повторний розрахунок пенсії, починаючи з часу призначення, шляхом зарахування цього періоду до стажу роботи.

Розглядаючи справу, суди встановили, що у трудовій книжці особи наявний запис про роботу упродовж визначеного періоду на приватному малому виробничо-комерційному підприємстві. Проте в ході призначення пенсії у пенсійного органу виникли сумніви щодо достовірності цього запису, при цьому в результаті проведення зустрічної перевірки встановлено, що це підприємство зареєстроване в Єдиному державному реєстрі підприємств та організації, однак відсутнє за місцезнаходженням та не передавало документи на архівне зберігання. На цій підставі управління Пенсійного фонду України не зарахувало період роботи на цьому підприємстві при обчисленні пенсії.

У рішенні Вінницький апеляційний адміністративний суд підкреслив, що згідно зі статтею 62 Закону України «Про пенсійне забезпечення» основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. Порядок підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Не заперечуючи проти права органів, що призначають пенсію, вимагати від підприємств, установ та організацій, фізичних осіб дооформлення у тримісячний строк з дня подання заяви і подання додаткових документів, передбачених законодавством, а також перевіряти обґрунтованість їх видачі, як це передбачено Порядком подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій, затвердженим Постановою Правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 № 22-1, адміністративні суди всіх інстанції зазначили, що  наявність сумніву не може нівелювати відомості трудової книжки, оформленої належним чином, та позбавляти особу права на належне пенсійне забезпечення з урахуванням набутого трудового стажу.

Крім того, відповідно до п. 3.3 цього Порядку, орган, що призначає пенсію, повинен надавати допомогу непрацюючим особам щодо одержання відсутніх документів для призначення пенсії.

Таким чином, адміністративні суди всіх трьох інстанцій дійшли висновку, що рішення управління ПФУ щодо відмови зарахувати сумнівний стаж до трудового стажу позивача при обчисленні пенсії є протиправним.