Закон і Бізнес


Гаманець чи життя?


№25-26 (1375-1376) 26.06—06.07.2018
6106

Кажуть, що тільки на пострадянському просторі ремні безпеки пристьобують, аби не платити штраф. Цю думку, схоже, поділяють і народні обранці, адже пропонують боротися з травматизмом на дорогах саме за рахунок самих водіїв.


Проект «Про внесення змін до статті 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення» (№8492) здатний, на думку одразу 25 нардепів, знизити смертність та травматизм на дорогах. Для цього, виявляється, достатньо майже у 17 разів збільшити штраф за не пристебнутий ремінь безпеки чи відсутність мотошолому.

На обґрунтування такої ідеї нардепи наводять статистику: щороку на дорогах гине не менше 3,5 тисяч людей, а у 10 більше — травмуються. Щоправда, не уточнюється, скільки ж з них були не пристебнуті або без шоломів. Однак, посилаються на дані Всесвітньої організації охорони здоров’я, яка стверджує, що використання ременів безпеки є найбільш дієвим засобом захисту і в половині всіх ДТП вони врятували життя водіїв і пасажирів.

Натомість, за даними проведеного в Україні дослідження, лише 15% водіїв користуються цим запобіжником. А якщо сплачуватимуть не 51 грн., як зараз, а 850 грн., то, напевне, ми одразу вийдемо на рівень Франції (99%) чи хоча б Польщі (83%). Проте навряд чи штраф — це той спосіб, який спонукає європейських водіїв послуговуватися ременями безпеки та мотошоломами.