Закон і Бізнес


Про процедуру звільнення


№14 (1364) 07.04—13.04.2018
9093

Верховний Суд визнав незаконним звільнення судді під час позачергової сесії парламенту, що була скликана 29 вересня 2016 року. Причина — недотримання процедури.


Як зазначено у рішенні Касаційного адміністративного суду від 19.02.2018 (справа №800/545/16), Вища рада юстиції внесла подання до ВР про звільнення судді на підставі висновку тимчасової слідчої комісії ще у грудні 2015 року. Тоді ж було зареєстровано і проект постанови про звільнення.

27.09.2016 Голова ВР скликав позачергове пленарне засідання парламенту, до порядку денного якого включив розгляд питання про звільнення суддів. О 19.15 того ж дня парламентська прес-служба розмістила інформацію про запрошення суддів для участі у розгляді питання про їх звільнення. Судді за місцем роботи було надіслано урядову телеграму, яку було вручено секретарю суду 28.09.2016.

Як зауважив КАС, ст.216-1 Регламенту ВР визначає, що присутність судді при першому розгляді клопотання про його звільнення є обов'язковою. Причому, про розгляд цього питання він має бути повідомлений не пізніше ніж за 3 дні до дня проведення засідання.

Суд не погодився з доводами відповідача, що суддя працює і проживає у Київській області тож не потребує тривалого часу, щоб дістатись парламенту. Тож КАС констатував, що суддя не був повідомлений у строки, що передбачені Регламентом ВР про дату засідання, що порушила його право на участь у процесі прийняття рішення.

На цій підставі суд  визнав протиправною та скасував постанову ВР від 29.09.2016 № 1608-VIII.