Закон і Бізнес


Знай мінімум


№13 (1363) 31.03—06.04.2018
6521

Не тільки виборці, а їхні обранці в Верховній Раді не розуміють, як може прожитковий мінімум бути майже удвічі нижчим за реальну вартість споживчого кошику. І намагаються виконати за Уряд їхній обов’язок щодо соціального захисту громадян.


Проектом закону «Про внесення зміни до статті 4 Закону України «Про прожитковий мінімум» (№8193) пропонується забезпечити врахування фактичних споживчих цін при встановленні розміру прожиткового мінімуму.

Адже прогнози Кабінету Міністрів, що закладалися у розрахунки прожиткового мінімум, спиралися скоріше на фінансові можливості бюджету, а не реальні ціни. Тож і виходить, що показники, які щомісяця розраховує Міністерство соціальної політики, і ті, які визначені законодавчо, розходяться у 1,8 —2,3 рази. .

Наприклад, за даними Мінсоцполітики, фактичний розмір прожиткового мінімуму у цінах січня цього року складав для працездатних осіб 4011,23 грн. (з урахуванням суми обов’язкових платежів). А затверджено законом з 1 січня — 1762 грн.

Утім, проект не містить якихось зобов’язань для Уряду корегувати свої прогнози на рівні закону. Він лише зобов’язує брати для розрахунку фактичні ціни місяця, що йому передує. І лише починаючи з березня наступного року. Тобто ближче до виборів.