Закон і Бізнес


Сухий закон для ЗМІ

У Литві заборонили будь-який позитив про алкоголь


№6 (1356) 10.02—16.02.2018
5911

На думку медиків, один з найефективніших способів зниження вживання алкоголю — заборонити позитивну рекламу. До такої поради прислухалися в Литві.


За підсумками 2016 року Все-світня організація охорони здоров’я назвала Литву найбільш питущою країною. На кожного литовця припадає 16 л алкоголю на рік. Другою виявилася Білорусь з 15 л, далі йдуть Латвія (13 л), Росія і Польща — по 12 л.

З огляду на рекомендації ВООЗ з початку 2018 року в Литві вступила в силу заборона на рекламу алкоголю, яка викликає позитивні емоції, включаючи ЗМІ й Інтернет.

Не обійшлося без казусу. У січні жителі країни стали розміщувати в соцмережі фотографії іноземних журналів з вирваними або заклеєними сторінками, на яких була реклама алкогольних напоїв.

У департаменті з контролю за наркотиками, тютюном і алкоголем заявили DW, що поширення таких видань незаконне, але обіцяли не карати розповсюджувачів. «Кожен випадок розглядатиметься індивідуально, і тільки ті, хто навмисно ігнорує вимоги закону, понесуть покарання», — заспокоїли в установі.

Щоб подолати це непорозуміння, литовський сейм ухвалив у першому читанні поправки до закону, що передбачають виняток для іноземних видань.