Закон і Бізнес


Єдність у вині

У маленьких італійців виховуватимуть самоідентифікацію «алкогольними» уроками


№16 (1262) 16.04—22.04.2016
3273

В італійських школах хочуть запровадити предмет про вино. Ініціатори вважають, що це допоможе виховувати в дітей патріотизм. А противники вбачають тут порушення прав дітей: їм потрібно говорити, що алкоголь шкідливий для здоров’я.


Італійський сенатор Даріо Стефано підготував законопроект, який передбачає введення в усіх початкових і середніх школах обов’язкової дисципліни «Історія і цивілізація вина». Він уважає це необхідним, оскільки «Італія з давніх часів — батьківщина вина».

Зокрема, пропонується читати дітям лекції на такі теми, як історія виноробства, географія італійських сортів винограду, виноградарство і процес виготовлення вина тощо. На програму планується виділяти €12,4 млн, починаючи з 2016 року.

Спочатку передбачається запустити експериментальну програму в кількох регіонах, передусім в Апулії і, можливо, у Венето. «Щонайменше година обов’язкових занять на тиждень у початковій і середній школі», — уточнив Д.Стефано.

Втім, у багатьох ця ініціатива викликала негативну реакцію. «Неправильно приносити в школи продукт, який хоч і становить велику частку ВВП, проте несе потенційний ризик для здоров’я», — застерігає Андреа Гизеллі, лікар, керівник Національного дослідницького інституту продуктів харчування. На його думку, з дітьми потрібно говорити про вино й пояснювати, що воно шкодить здоров’ю. Проте Д.Стефано, посилаючись на досвід Франції, парирує, що знання про вино приводять до зниження показників зловживання алкогольними напоями серед підлітків.

А доцент виноробства в Міланському університеті Аттиліо Шенца, навпаки, називає ідею сенатора «важливим проектом». Він відзначив, що італійці втратили культуру винопиття, що позначається на споживанні алкоголю 15-річними підлітками. «Потрібно повернути вино в сім’ю, в школу, в русло середземноморської культури, оскільки вино п’ють не для того, щоб напитися: воно лежить в основі ідентичності, національної приналежності», — вважає А.Шенца.

Разом з тим на сторінці у Фейсбуку, де запускається цей проект, деякі коментатори пишуть, що в Італії чимало «об’єднувальних елементів» — від рослинної олії до помідорів, від лірики до мелодрами і мистецтва. Всі ці речі не такі спірні, як вино, і теж ігноруються шкільними програмами.