Закон і Бізнес


Що турбує людей у мантіях?


№50 (1244) 12.12—18.12.2015
25818

З’їзд висловив свою позицію щодо бюджетного процесу, статусу помічників та гарантій матеріально-технічного забезпечення . Такі положення містить рішення ХІІІ з’їзду суддів України від 13.11.2015, текст якого друкує видання "Закон і Бізнес".


ХІІІ зїзд суддів України

Рішення

13 листопада 2015 року м.Київ

Про діяльність Державної судової адміністрації України у 2014 році та за 9 місяців 2015 року

Заслухавши інформацію Голови Державної судової адміністрації України Холоднюка З.В. про діяльність Державної судової адміністрації України у 2014 році та за 9 місяців 2015 року, зокрема щодо організаційного, фінансового та матеріально-технічного забезпечення органів судової влади, XIII з’їзд суддів України

ВИРІШИВ:

1. Інформацію Голови Державної судової адміністрації України Холоднюка З.В. про діяльність Державної судової адміністрації України, зокрема щодо організаційного, фінансового та матеріально-технічного забезпечення органів судової влади, взяти до відома.

2. Доручити Раді суддів України спільно з Державною судовою адміністрацією України з урахуванням висловлених на з’їзді пропозицій звернутися до:

1) Президента України щодо:

• необхідності забезпечення додаткових гарантій незалежності судової влади шляхом ініціювання внесення змін до Бюджетного кодексу України стосовно обов’язкової участі органів судової влади на всіх стадіях бюджетного процесу та забезпечення видатків на суддівську винагороду виключно за рахунок коштів загального фонду державного бюджету;

• підготовки законопроекту про внесення змін до Бюджетного кодексу України та процесуальних кодексів України з метою узгодження окремих положень зазначених законодавчих актів із Законом України «Про судовий збір» у частині напрямів використання коштів судового збору й організації контролю за його зарахуванням до спеціального фонду державного бюджету;

• неприпустимості зміни статусу Національної школи суддів України та збереження її в судовій системі як державної установи зі спеціальним статусом, яка відповідно до міжнародних стандартів забезпечує підготовку висококваліфікованих кадрів для судової системи;

2) Верховної Ради України щодо:

• неприпустимості під час підготовки та прийняття нового Закону України «Про державну службу» погіршення існуючих умов оплати праці працівників апарату судів, віднесення помічників суддів судів загальної юрисдикції та Конституційного Суду України, а також наукових консультантів суддів Конституційного Суду України до працівників патронатних служб. Пропонується у відповідному законопроекті передбачити, що рекомендації для призначення на посади, які належать до вищого корпусу державної служби в органах судової влади, здійснюються Комісією судової влади з вищого корпусу державної служби, яка створюється Державною судовою адміністрацією України за участю представників Конституційного Суду України, судів загальної юрисдикції, інших органів та установ судової системи. Положення про Комісію судової влади з вищого корпусу державної служби затверджується Радою суддів України за поданням Державної судової адміністрації України;

• недоцільності підготовки та внесення змін до Закону України «Про судовий збір» щодо запровадження пільг та надання переваг органам державної влади, органам місцевого самоврядування чи юридичним особам публічного або приватного права в частині зменшення розміру судового збору, оскільки зазначене не відповідає міжнародним стандартам у вказаній сфері та порушує основоположні конституційні принципи рівності всіх учасників судового процесу;

3) Кабінету Міністрів України з пропозицією:

• під час доопрацювання проекту Державного бюджету України на 2016 рік передбачити бюджетні призначення Державній судовій адміністрації України як головному розпоряднику бюджетних коштів за окремими бюджетними програмами для:

• забезпечення в повному обсязі діяльності відомчої воєнізованої охорони Державної судової адміністрації України;

• організації практичної підготовки кандидатів на посаду судді, підготовки суддів та працівників апарату судів Національною школою суддів України;

• передбачати під час підготовки проекту Державного бюджету України на кожний відповідний рік субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам для будівництва (придбання) службового житла суддям, а також працівникам апарату судів та іншим працівникам органів й установ судової системи.

3. Державній судовій адміністрації України:

1) разом з Радою суддів України під час розгляду проекту Державного бюджету України в Кабінеті Міністрів України, комітетах Верховної Ради України та на пленарних засіданнях Верховної Ради України передбачити належний рівень фінансового забезпечення судів загальної юрисдикції, інших органів та установ судової системи;

2) опрацювати разом з Вищою радою юстиції, Верховним Судом України та вищими спеціалізованими судами питання щодо визначення єдиних засад стратегічного планування та фінансового забезпечення діяльності судової влади, передбачити внесення в установленому порядку законопроекту із зазначеного питання;

3) вжити заходів для подальшого удосконалення інформаційно-аналітичного та інформаційно-технічного забезпечення діяльності судів, поліпшення доступу громадян до правосуддя, зокрема продовжити роботу з облаштування всіх приміщень судів інформаційно-платіжними терміналами, у тому числі за рахунок коштів, отриманих як міжнародна технічна допомога, та з інших джерел, не заборонених законодавством;

4) вжити заходів з метою функціонування в усіх судах загальної юрисдикції єдиного програмного забезпечення для автоматизованої системи документообігу суду та передбачити за наявності бюджетних призначень запровадження автоматизованої системи «Електронний суд»;

5) удосконалити систему обміну інформацією з Конституційним Судом України, Вищою радою юстиції, Вищою кваліфікаційною комісією суддів України, Верховним Судом України, вищими спеціалізованими судами з питань виконання завдань, покладених на органи судової влади, інші органи та установи судової системи;

6) вжити заходів щодо удосконалення нормотворчої роботи з метою правового забезпечення діяльності органів судової влади.

Ініціювати внесення змін до законодавчих та інших нормативно-правових актів, зокрема Законів України «Про Кабінет Міністрів України», «Про судоустрій і статус суддів», щодо надання Державній судовій адміністрації України права ініціювання, розроблення та внесення проектів законодавчих актів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України;

7) продовжити роботу щодо передачі в державну власність та до сфери управління Державної судової адміністрації України будівель (приміщень), в яких розміщуються суди, а також інші органи та установи судової системи, забезпечити формування єдиної системи контролю за ефективним використанням і збереженням державного майна, закріпленого за судами, іншими органами та установами судової системи.

4. Підтримати ініціативу Державної судової адміністрації України щодо створення Незалежної всеукраїнської професійної спілки працівників органів судової влади.

5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на Раду суддів України.

Головуючий на з’їзді В.Сімоненко

Секретар з’їзду С.Яркіна