
Профільний комітет рекомендував парламенту прийняти в цілому законопроект, яким пропонується внести зміни до низки законодавчих актів, які спрямовані на уточнення наслідків визнання недійсними кредитних договорів.
Члени комітету з питань економічної політики наголошують, що проект закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо виконання господарських зобов'язань" збільшить інвестиційну привабливість України, створить передумови для пожвавлення кредитування, створення нових робочих місць, збільшення виробництва вітчизняної продукції.
Законодавчим актом пропонується доповнити Цивільний кодекс статтею щодо правових наслідків недійсності кредитного договору, яка міститиме, зокрема, такі положення
- у разі визнання недійсним кредитного договору суд за заявою сторони в обов’язковому порядку застосовує наслідки недійсності правочину та визначає грошову суму, яка має бути повернута кредитодавцю;
- визнаючи недійсним кредитний договір, у якому виконання зобов’язання позичальника забезпечено заставою майна позичальника або поручителя, суд за заявою кредитодавця накладає на таке майно арешт.
- арешт на майно, накладений відповідно до частини другої цієї статті, підлягає зняттю після виконання зобов’язання повернути кредитодавцю кошти у розмірі, визначеному судом.
Пропонується також доповнити закон "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" положенням, згідно із яким Господарський суд не має права зупиняти провадження у справі про банкрутство.
Закон "Про виконавче провадження" передбачається доповнити нормами, які передбачають, що під час проведення опису майна боржника - юридичної особи та накладення арешту на нього державний виконавець також використовує відомості щодо належного боржнику майна за даними бухгалтерського обліку. Під час прийняття державним виконавцем постанови про арешт майна боржника арешт поширюється на усі поточні рахунки боржника, в тому числі ті, що будуть відкриті боржником після винесення державним виконавцем постанови про арешт майна. Витрати, пов’язані з організацією та проведенням прилюдних торгів, аукціонів або реалізації майна боржника на комісійних умовах, не повинні перевищувати 5% вартості реалізації майна.