15 жовтня в Україні стартує запроваджений Державною судовою адміністрацією пілотний проект, мета якого — налагодження електронного обміну документами між суб’єктами господарювання та судами для підвищення ефективності правосуддя, зменшення ризиків і витрат сторін судового процесу.
Пілотний проект розроблено на виконання рішення Ради суддів від 29.02.2008 №38 щодо створення Єдиної судової інформаційної системи. Для його реалізації підготовлено й затверджено тимчасовий регламент обміну електронними документами між судом та учасниками процесу.
Регламент визначає порядок подання учасниками процесу до суду документів в електронному вигляді, а також надсилання таким учасникам процесуальних документів в електронному вигляді паралельно з документами в паперовому вигляді відповідно до законодавства.
Реалізація пілотного проекту розпочнеться з 15 жовтня 2012 р. у Святошинському районному суді м.Києва та Апеляційному суді Дніпропетровської області і з 26 листопада 2012 р. у Господарському суді Вінницької області, Севастопольському апеляційному господарському суді, Харківському окружному адміністративному суді, Харківському адміністративному апеляційному суді.
У реалізації проекту активну участь візьме й державна виконавча служба. Враховуючи, що виконавче провадження є завершальною стадією судового провадження, участь ДВС у цьому проекті сприятиме полегшенню та прискоренню процесу документообігу між суб’єктами господарювання, судами та державними виконавцями. Це істотно підвищить оперативність судів, зменшить ризики втрати документів, мінімізує можливість пропущення строків, відведених на вчинення процесуальних дій та судових засідань. А також сприятиме суттєвій економії мільйонів гривень державних коштів та коштів сторін судового процесу, які сьогодні витрачаються на папір та поштове пересилання документів.
Зазначимо, що ініціатором проекту є Асоціація «Український Кредитно-Банківський Союз».