Закон і Бізнес


Ліцензії на виробництво пива скасовуються?


14.07.2015 14:13
9471

Верховна Рада вирішила скасувати своє попереднє рішення стосовно віднесення з 1 липня пива до алкогольних напоїв. Як наслідок - депутати погодились внести зміни в частині скасування для пивоварної галузі атестації виробництва, сертифікації та підтвердження відповідності продукції та ліцензування виробництва.


Відповідний законопроект №2971-д “Про внесення змін до деяких законів України щодо регулювання виробництва та обігу пива” сьогодні було прийнято за основу. Зауважимо, законопроект було прийнято з правками комітету, однак оновлений текст документу на даний момент відсутній на сайті ВР.

З огляду на вказані вище зміни, проект передбачає, що до суб'єктів, які з 1 липня і до набрання чинності законом здійснювали виробництво пива без ліцензії, не застосовуються відповідні фінансові санкції.

Проект також передбачає скасування для пивоварної галузі:

- регулювання Кабінетом Міністрів України мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін;

- державне регулювання нормування втрат при виробництві;

- внесення місць зберігання продукції до Єдиного державного реєстру;

- єдиних із алкогольними напоями вимог до маркування продукції;

Натомість проект містить спеціальні вимоги до маркування пива. Так, для маркування пива, яке реалізується в Україні, на будь-якій упаковці, етикетці має зазначатись:

назва держави;

назва та адреса виробника, адреса потужностей виробництва;

назва продукту;

об’єм (дм3) або (л);

вміст спирту, не менше % об., або об’ємна частка спирту, не менше %;

позначення нормативного документа, згідно з яким виготовлений продукт (для продукції вітчизняного виробництва, призначеної для реалізації на території України);

наявність ароматизаторів, барвників (при їх використанні);

знак для товарів та послуг (за наявності);

кінцева дата споживання “Вжити до” або дата виробництва та строк придатності у будь-якому місці споживчої тари, зручному для читання інформації;

штриховий код.

Окрім того, маркування пива повинно містити застереження для споживачів у вигляді текстового напису такого змісту: “Не рекомендовано вживати дітям віком до 18 років, вагітним жінкам, особам, які мають медичні чи професійні протипоказання до вживання алкогольних напоїв”.

Водночас найбільшу критику з боку народних депутатів викликали положення стосовно реклами, які містить законопроект №2971-д.

Так, відповідно до проекту у рекламі забороняється поширювати інформацію про проведення розважальних заходів, конкурсів, лотерей, розіграшів призів, якщо умовою надання права участі у таких заходах є придбання та/або споживання алкогольних напоїв.

Окрім того, проект передбачає виключення із заборони на розповсюдження та продаж товарів тих товарів, які пов’язані з реалізацією пива в місцях продажу, споживанням пива та спонсоруванням з використанням знаків для товарів та послуг, під якими випускається пиво.

Закон і Бізнес