Верховна Рада вирішила скасувати своє попереднє рішення стосовно віднесення з 1 липня пива до алкогольних напоїв. Як наслідок - депутати погодились внести зміни в частині скасування для пивоварної галузі атестації виробництва, сертифікації та підтвердження відповідності продукції та ліцензування виробництва.
Відповідний законопроект №2971-д “Про внесення змін до деяких законів України щодо регулювання виробництва та обігу пива” сьогодні було прийнято за основу. Зауважимо, законопроект було прийнято з правками комітету, однак оновлений текст документу на даний момент відсутній на сайті ВР. З огляду на вказані вище зміни, проект передбачає, що до суб'єктів, які з 1 липня і до набрання чинності законом здійснювали виробництво пива без ліцензії, не застосовуються відповідні фінансові санкції. Проект також передбачає скасування для пивоварної галузі: - регулювання Кабінетом Міністрів України мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін; - державне регулювання нормування втрат при виробництві; - внесення місць зберігання продукції до Єдиного державного реєстру; - єдиних із алкогольними напоями вимог до маркування продукції; Натомість проект містить спеціальні вимоги до маркування пива. Так, для маркування пива, яке реалізується в Україні, на будь-якій упаковці, етикетці має зазначатись: назва держави; назва та адреса виробника, адреса потужностей виробництва; назва продукту; об’єм (дм3) або (л); вміст спирту, не менше % об., або об’ємна частка спирту, не менше %; позначення нормативного документа, згідно з яким виготовлений продукт (для продукції вітчизняного виробництва, призначеної для реалізації на території України); наявність ароматизаторів, барвників (при їх використанні); знак для товарів та послуг (за наявності); кінцева дата споживання “Вжити до” або дата виробництва та строк придатності у будь-якому місці споживчої тари, зручному для читання інформації; штриховий код. Окрім того, маркування пива повинно містити застереження для споживачів у вигляді текстового напису такого змісту: “Не рекомендовано вживати дітям віком до 18 років, вагітним жінкам, особам, які мають медичні чи професійні протипоказання до вживання алкогольних напоїв”. Водночас найбільшу критику з боку народних депутатів викликали положення стосовно реклами, які містить законопроект №2971-д. Так, відповідно до проекту у рекламі забороняється поширювати інформацію про проведення розважальних заходів, конкурсів, лотерей, розіграшів призів, якщо умовою надання права участі у таких заходах є придбання та/або споживання алкогольних напоїв. Окрім того, проект передбачає виключення із заборони на розповсюдження та продаж товарів тих товарів, які пов’язані з реалізацією пива в місцях продажу, споживанням пива та спонсоруванням з використанням знаків для товарів та послуг, під якими випускається пиво.