Закон і Бізнес


Позбулися зайвого

ВРЮ ліквідовує непотрібні підрозділи та скорочує штатну чисельність секретаріату


№26 (1220) 27.06—03.07.2015
ОЛЕКСІЙ ПИСАРЕВ
1434

Разом зі збільшенням кількості членів Вищої ради юстиції, які працюватимуть на постійній основі, зменшиться чисельність секретаріату колегіального органу. Крім цього, відбудеться «переформатування» і його структури.


Затягнули паски

Про те, що штатну чисельність секретаріату ВРЮ доведеться скорочувати, голова конституційного органу Ігор Бенедисюк розповів ще під час першого свого спілкування з журналістами — відразу після обрання на посаду. До відповідних змін його підштовхнули вимоги законодавства. Так, відповідно до п.9 «Прикінцевих положень» закону «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів» від 28.12.2014 органи державної влади мають вжити заходів для скорочення працівників на 20%. Крім того, урядовою постановою «Про економію державних коштів та недопущення втрат бюджету» від 1.03.2014 №65 визначені заходи щодо економного та раціонального використання бюджетних коштів. Одним із таких кроків є скорочення чисельності працівників.

Зважаючи на такі обставини, було вирішено, що до штату ВРЮ входитиме 203 особи. Щоправда, навряд чи можна розраховувати на те, що нові умови роботи конституційного органу дозволять зекономити знач­ні кошти. Так, до ухвалення закону «Про забезпечення права на справедливий суд» на постійній основі в колегіальному органі працювали 4 особи — голова, його заступник та секретарі секцій. Наразі ж такий статус матимуть 17 членів Ради. Тобто всі, крім призначених за посадою (Голова Верховного Суду, Генпрокурор і міністр юстиції). А посадовий оклад члена ВРЮ встановлюватиметься у розмірі винагороди судді ВС. Тому зекономлені ресурси, очевидно, пі­дуть на ці видатки.

Структурні нововведення

Окрім змін штатної чисельності, колегіальний орган відкоригував і саму структуру апарату. Як розповів І.Бенедисюк, хоча відповідно до законодавчих змін Рада не має повноважень щодо призначення суддів на посади та розгляду скарг на результати кваліфікаційного іспиту, в структурі секретаріату залишились підрозділи, які мали виконувати функції у відповідних сферах. Тому колегіальний орган вирішив їх ліквідувати.

Також ВРЮ створила і нове управління, яке відповідатиме за інформаційні технології. Звісно, люди, які виконували такі обов’язки, були в штаті й раніше, але тепер вони займуть своє особливе місце в структурі секретаріату. Як пояснив заступник голови Ради Олексій Муравйов, зміни пов’язані з тим, що в цих працівників збільшилося навантаження.

Очевидно, саме цей підрозділ відповідатиме за роботу системи автоматизованого розподілу справ між членами Ради. При цьому, як повідомляв «ЗіБ», І.Бенедисюк планує, що комп’ютерна програма розподілятиме не тільки матеріали щодо можливого порушення суддями присяги, чого вимагає закон, а й усі інші. Завдяки цьому, переконаний очільник Ради, ніхто не зможе сказати, що його завантажують роботою чи віддають якісь «нецікаві» матеріали.

Самі ж члени Ради теж отримають додаткові повноваження. Колегіальний орган затвердив графік особистого прийому громадян. Очікується, що ознайомитись із ним можна буде на сайті ВРЮ. Зважаючи ж на те, що Рада віднедавна працює на постійній основі, швидше за все, громадяни скористаються можливістю для того, щоб безпосередньо поскаржитися представникам колегіального органу. Головне, щоб ВРЮ змогла розібратись із потоком звернень.