Закон і Бізнес



136


Протягом листопада 2014 року Бориспільським міськрайонним судом Київської області розглянуто 9 звернень від громадян, юридичних осіб, державних органів, які не підлягають розгляду в процесуальному порядку, та розглядаються відповідно до положень Закону України «Про звернення громадян».

Заяви з числа звернень подавалися з наступних питань:

- про здійснення повторного автоматичного розподілу справи

- про розгляд кримінальної справи

- про надання копії акту

- про проведення службового розслідування

- про помилування сина

- про надання розрахункового рахунку

Строки розгляду звернень, визначені Законами України «Про звернення громадян», «Про судоустрій і статус суддів», «Про статус народного депутата» порушені не були.

Таке співвідношення строків розгляду звернень свідчить про оперативність їх розгляду, вирішення порушених у них питань, надання необхідних роз’яснень та інформації.

Часто громадяни, звертаючись до голови суду на особистому прийому або з письмовими зверненнями, розраховують на його особисте втручання в розгляд справи, надання відповідних вказівок, вплив на конкретних суддів та вжиття до них заходів реагування, взяття розгляду справ під особистий контроль.

Заявникам роз’яснюються положення Закону України «Про судоустрій і статус суддів» щодо незалежності суддів від будь-якого незаконного впливу, здійснення правосуддя на основі Конституції і законів України, заборони втручання у здійснення правосуддя чи впливу на суд або суддів у будь-який спосіб.

Частина звернень зумовлено також відсутністю правової освіти, юридичною необізнаністю громадян, зокрема, неможливістю розмежування компетенції та повноважень державних органів та їх посадових осіб, незнанням своїх процесуальних прав. Так, громадяни, у разі непогодження з судовими рішеннями, замість оскарження їх у встановленому законом порядку, надсилають скарги до різних інстанцій, таким чином, втрачаючи час, відведений законом для оскарження рішень в процесуальному порядку.

Бориспільським міськрайонним судом Київської області вживаються необхідні заходи щодо забезпечення кваліфікованого, неупередженого, об'єктивного та своєчасного розгляду звернень громадян, оперативного вирішення поставлених у них питань та поновлення порушених прав і запобігання надалі таким порушенням .