Закон і Бізнес


«По-нашому», або ніяк

У Росії штрафуватимуть за вживання сленгу


Запозичення мають доповнювати рідну мову, а не змінювати її до невпізнанності.

№39 (1181) 27.09—03.10.2014
3102

Депутат Держдуми Російської Федерації Ян Зелінський запропонував повністю заборонити використання у рекламі іноземних слів. На його думку, запозичення можуть «підстьобнути молодь до спотворення російської мови».


Чинний у країні закон «Про рекламу» вже забороняє використання іноземних слів, якщо вони «можуть привести до спотворення сенсу інформації». Парламентар же виступає за повну заборону, за винятком найменувань рекламованої продукції, виробника або продавця. Засилля іноземного сленгу, на думку Я.Зелінського, загрожує втратою народної самобутності та культурних цінностей.

Він наголошує, що скрізь, за винятком країн третього світу, відсутня реклама з використанням іноземних слів. Відомо, що у грудні Я.Зелінський став одним з авторів законопроекту, що забороняє мігрантам спілкуватися іноземною мовою в робочий час і на робочому місці. При цьому автори ініціативи стверджували, що аналогічні законодавчі акти протягом багатьох років діють у низці європейських країн і США. За їхніми словами, таким чином ці країни захищають свою рідну мову і своїх громадян.

У червні профільний комітет Держдуми РФ з культури рекомендував прийняти в першому читанні законопроект про штрафи за невиправдане використання іноземних слів. Пропонується також запровадити адміністративну відповідальність за порушення норм російської мови, яке «вчинене шляхом використання іноземних слів і висловів, які не відповідають нормам російської літературної мови і мають загальновживані аналоги» в ній.

Якщо закон ухвалять, громадянам за зловживання іноземними словами загрожуватиме штраф у розмірі від 2 до 2,5 тис. руб. (від 600 до 750 грн.), посадовим особам — від 4 до 5 тис. руб. (1300 до 1600 грн.) з конфіскацією предмета адміністративного правопорушення, а юрособам доведеться сплатити від 40 до 50 тис. руб. (від 13000 до 17000 грн.), також із конфіскацією.