Очищення спорту від «хмільного» меценатства наразилося на опір
Попри поширену думку, що спорт і шкідливі звички не сумісні, практика поки що свідчить про протилежне. Сьогодні майже кожна трансляція заходу зі спортивною тематикою не обходиться без реклами алкогольних напоїв чи без зазначення логотипів спонсорів, які випускають таку продукцію.
Чи варто й надалі продовжувати поєдинок «міцних» меценатів під час спортивних змагань, з’ясовували представники парламент¬ського Комітету з питань свободи слова та інформації.
У чинному законі «Про рекламу» фінансова під¬тримка спортивних заходів з використанням логотипів тютюнових компаній забороняється. Натомість дозволяється меценатство з використанням знаків товариств, які випускають алкогольні напої.
Перекрити кисень «хмільним донорам» має ініціатива щодо внесення змін до закону. Проект передбачає заборону спонсорування теле- і радіопередач, театрально-концертних, спортивних та інших заходів з використанням знаків для товарів та послуг, під якими випускаються алкогольні напої.
Утім, ідея спонсорської ліквідації сподобалася далеко не всім членам профільного комітету. Зокрема, Володимир Ландік був категорично проти заборони спонсорства і переконував, що його потрібно залишити.
Якщо новела стосовно обмеження фінансового донорства спричинила дискусії, то іншу частину законопроекту, яка має допомогти очистити спор¬тивні змагання від реклами алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пива, критикували менше. Як зауважила представниця секретаріату комітету, з початку цього року «тютюновий» двигун торгівлі заглушили. Натомість викорінити «хміль¬ну» рекламу проблематичніше. Адже складно навіть уявити футбольний матч без традиційної пивної перерви.
Між іншим, попри ви¬значення в законі понять «реклама» і «спонсорство», простежити чітку межу між ними важко. Адже чи не є популяризація свого знака або найменування само¬рекламою? Прихильники відкритого меценатства запевняють, що глядачі отримують суто графічне зображення логотипу для товарів та послуг, а не інформацію рекламного характеру стосовно конкретної продукції. А тому це не може стимулювати споживання алкоголю чи пива, проти чого, власне, і спрямовано проект. Утім, схоже, що захисники «міцної» підтримки не враховують, що алкогольні напої не тільки рекламують під час спортивних змагань, а й усіляко закликають до їх споживання.
Подальша доля ініціативи поки що залишається в підвішеному стані. Через відсутність кворуму на за¬сіданні профільного комітету його учасники могли лише висловлювати позиції. Однак для прийняття рішення плюралізму думок замало. Спробувати дійти консенсусу парламентарі зможуть під час наступної зустрічі, і, можливо, чемпіонат Європи з футболу проходитиме під новим слоганом: «Футбол без пива — твереза гра».
Тетяна КУЛАГІНА
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!