Витрати часу на поїздку до нотаріуса та простоювання в чергах зменшаться
Законодавчі зміни щодо покладення на уповноважених посадових осіб органів місцевого самоврядування в сільських населених пунктах обов’язків нотаріуса при оформленні спадщини оцінюю досить позитивно. Адже для сільського населення спрощується порядок отримання свідоцтва про право на спадщину — не потрібно буде їхати до нотаріуса в районний центр.
Позитивним моментом закону є й те, що встановлено кваліфікаційні вимоги до уповноважених осіб, які матимуть право вчиняти свого роду нотаріальні дії щодо оформлення спадщини.
Разом з тим я не впевнений, що в кожному селі чи селищі, де функціонує своя рада, знайдеться принаймні один фахівець, який, маючи вищу юридичну освіту, досвід роботи в галузі права та пройшовши стажування в державній нотаріальній конторі чи в приватного нотаріуса, виявить бажання працювати за невелику заробітну плату в селі. Швидше за все, такі спеціалісти працюватимуть помічниками нотаріусів з більшою заробітною платнею або ж юристами чи адвокатами.
Крім цього, наділивши уповноважену особу органу місцевого самоврядування майже тими самими функціями, що й нотаріуса при оформленні спадщини, законодавець не врахував того, що згідно з ч.3 ст.1298 Цивільного кодексу нотаріус має право видати спадкоємцеві дозвіл на одержання частини вкладу спадкодавця в банку до закінчення строку на прийняття спадщини. Уповноважену ж особу органу місцевого самоврядування такою функцією наділено не було.
Отже, спадкоємець, знаючи, що в спадкодавця є депозит, за наявності обставин, що дають право на дострокове отримання частини вкладу, буде змушений звертатися не до уповноваженої особи органу місцевого самоврядування, а до нотаріуса.
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!