Операторам доведеться інформувати про вартість «нестандартних» дзвінків
Мобільним операторам доведеться попереджати абонентів, якщо номер, за яким останні телефонують, не обслуговується відповідно до положень договору. Крім цього, громадяни перед з’єднанням отримуватимуть інформацію про вартість хвилини розмови, якщо вона перевищує 5 грн.
Ні для кого не є таємницею, що широкого поширення в нашій країні набули так звані інтерактивні послуги, за користування якими з телефонних рахунків знімаються значні кошти. За кілька хвилин розмови, а інколи лише за її очікування абонент може втратити суму, близьку до мінімальної заробітної плати.
На думку народного депутата Олега Зарубінського, нові телекомунікації створили як юридичні умови, так і психологічний комфорт для шахраїв. «Сформувався новий тип фінансового здирництва, в якому несвідомими посередниками виступають оператори телефонного зв’язку. На жаль, саме на них спрямовується й вектор невдоволення, формується несприятлива громадська думка», — зазначає нардеп.
Останнім часом парламентарі намагались обмежити на телебаченні конкурси, ворожіння та інші інтерактивні програми, які передбачають телефонні дзвінки від глядачів. Водночас, за словами О.Зарубінського, перекладання відповідальності виключно на телевізійників не усуває загрози повністю. Адже оголошення про інтерактивні конкурси можна давати через друковані ЗМІ, Інтернет тощо.
Крім цього, шахраї можуть використовувати інші схеми для того, щоб змусити громадян зателефонувати їм, — наприклад відправити СМС про виграш у конкурсі й попросити передзвонити, аби «щасливець» зміг забрати приз. Після цього дзвінок буде переадресований на платний номер. У деяких випадках шахраї навіть не пишуть про приз, а просто відправляють з невідомого номера прохання зателефонувати. Чимало людей, будучи переконані, що СМС відправили їхні знайомі, так і роблять. Тому, на думку О.Зарубінського, необхідно усунути телефонне шахрайство як таке, а не тільки прибрати його з телебачення.
Інколи ж за телефонні дзвінки доводиться викладати значні кошти навіть без «допомоги» шахраїв. Наприклад, вартість дзвінка може суттєво зрости, коли абонент, якому ви телефонуєте, перебуває за кордоном.
Також народний обранець звернув увагу на той факт, що оператори встановлюють різні тарифікації дзвінків на номери 0-800, 0-701, 0-900 тощо. «Лише в одного з операторів зв’язку передбачено більш ніж 20 різних тарифікацій на дзвінки подібним абонентам. Зрозуміло, що нефахівцю запам’ятати їх украй складно, а ось різниця між ними становить від 4—10 коп. до 1 грн. за секунду», — наголошує парламентар.
Зменшити кількість випадків випадкових мобільних витрат нардеп сподівається завдяки проекту «Про внесення зміни до Закону України «Про телекомунікації» (№9633). Відповідно до нього в операторів з’явиться новий обов’язок — повідомляти споживачів перед наданням телекомунікаційної послуги про розрахункову таксу такої послуги, якщо вона не передбачена договором, або в разі, якщо її вартість перевищує 0,5% мінімальної заробітної плати за одну хвилину трафіку. З 1 січня мінімальна зарплата в нашій країні становить 1073 грн. Таким чином, неважко підрахувати, що мобільним операторам доведеться робити попередження, якщо хвилина розмови коштує дорожче за 5,36 грн.
Новації, переконаний О.Зарубінський, не тільки захистять кошти громадян, а й сприятимуть зростанню довіри до операторів мобільного зв’язку та усунуть незрозумілі для абонентів принципи тарифікації.
Весь номер в форматі PDF
(pdf, 2.74 МБ)
Матеріали за темою
Метро у Празі працюватиме без машиністів
08.02.2024
Аеропорт Брюсселя перейде на «тихі» літаки
03.01.2024
Як повернути сплачений штраф, уточнила ВП ВС
05.09.2023
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!