Відповідна фетва видана найбільшим у світі ісламським університетом Аль-Азхар у Каїрі. Як заявив голова спеціального комітету з фетв шейх Абдель Хамід аль Атраш, «дружина може підняти руку на чоловіка для самозахисту».
Повідомлення, що з’явилося в єгипетській пресі, стало продовженням розпорядження, оприлюдненого одночасно в Саудівській Аравії й Туреччині. Воно виправдовує рукоприкладство дружини, яка зазнала насильства з боку свого чоловіка. «Всі мають право на захист, будь це чоловік або жінка, бо всі рівні перед Богом», — пояснив А.аль Атраш.
Більш того, як пояснив видатний саудівський релігійний діяч Абдель Мухсін аль Абакан, представниці слабкої статі мають право використовувати ті ж засоби насильства, від яких постраждали самі.
Відомий російський ісламознавець Леонід Сюкіяйнен, зокрема, вважає, що практика фізичного впливу на неслухняну дружину існувала ще в доісламські часи й тому знайшла відображення в Корані. «Пригноблене становище жінок у деяких країнах пояснюється не ісламом, а традиціями й звичаями місцевих народів. Більш того, становище жінок завжди змінювалось на краще, вони отримували більше захисту, коли дотримання законів шаріату було суворівшим», — додав експерт.
За його словами, середньовічний «ісламський «домоустрій» — невелика книга, що в перекладі з арабської має заголовок «Етика доброзвичайних», — свідчить, що до жінки потрібно ставитися м’яко, поблажливо, але час від часу демонструвати, хто в будинку господар. «Там сказано, зокрема, що якщо жінка поводиться не так, треба застерігати її, злегка поплескавши по плечу, сказати: «Дух шайтана, йди з цього тіла!», — відзначив Л.Сюкіяйнен.
Іншої точки зору на рукоприкладство по відношенню до дружини в ісламі дотримується голова Російської спілки ісламознавства професор Тауфік Ібрагім. За його словами, одне і те ж дієслово в арабській мові має багато значень і може перекладатися і як «бити», і як «відвернути», і як «виразити невдоволення». Тому професор не виключає, що твердження про допустимість рукоприкладства грунтуються на «не зовсім точному перекладі» священних текстів.
Весь номер в форматі PDF
(pdf, 2.74 МБ)
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!