Найближчим часом органи державної влади зможуть вимагати отримання з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців не витягів, а дані в електронному вигляді.
З відповідною ініціативою до Верховної Ради звернувся Кабмін, який вніс проект «Про внесення змін до статті 20 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців» (№9056).
Як зазначають урядовці в пояснювальній записці до проекту, під час проведення контрольних заходів органи державної контрольно-ревізійної служби (ДКРС) часто стикаються з проблемою якісного добору об'єктів контролю для здійснення ревізій, державних фінансових аудитів та перевірок державних закупівель, у діяльності яких може виникнути ризик допущення фінансових порушень.
Також Державна фінансова інспекція на виконання завдань, визначених чинним законодавством, потребує отримання інформації про підконтрольні їй установи, зокрема відомостей про їх найменування, організаційно-правову форму, адреси, відокремлені підрозділи, органи правління, керівних осіб, про відсутність за місцезнаходженням, про перебування в стані ліквідації тощо. Зазначена інформація міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців.
На даний момент органам ДКРС надано право отримувати від спеціально уповноваженого органу з питань державної реєстрації відомості, що містяться в реєстрі, лише у вигляді витягу та довідки про наявність чи відсутність у реєстрі інформації, яка запитується.
Водночас, як зазначають урядовці, підконтрольними органам ДКРС є близько 100 тис. підприємств, установ і організацій, більшість з них перебувають у стані реорганізації, ліквідації або ж були недавно створені.
«Уточнення такого масиву інформації шляхом надання запитів до спеціально уповноваженого органу з питань державної реєстрації в установленому законом порядку є неможливим. Зазначене призводить до того, що Держфінінспекція не володіє достовірною інформацією про підконтрольні їй підприємства, установи і організації, зокрема в частині підтвердження їх існування», — мовиться в пояснювальній записці.
Понад те, враховуючи строки отримання органами ДКРС витягів з реєстру після направляння запитів до окремих установ, зазначена інформація може втратити актуальність при проведенні термінових контрольних заходів, участі в судових засіданнях тощо, наголошують у Кабміні.
Таким чином, у КМ дійшли висновку, що існуюча форма отримання інформації не дозволяє органам ДКРС для провадження державного фінансового контролю здійснювати аналітичну роботу щодо добору об'єктів, у діяльності яких можуть виникнути ризики.
Крім того, урядовці зазначають, що Держфінінспекція є учасником проекту «Модернізація державних фінансів», яким передбачено створення інформаційно-аналітичної Системи управління державними фінансами (СУДФ), користувачами якої будуть розпорядники та одержувачі бюджетних коштів, органи виконавчої влади, організації та установи, що провадять діяльність, яка пов'язана з управлінням державними коштами. Одним із важливих етапів створення СУДФ є вдосконалення підходів щодо планування контрольно-ревізійної роботи через запровадження механізму добору об'єктів для державного фінансового контролю, для чого Держфінінспекція потребує дійсної інформації про підконтрольні установи.
Запровадження процедури отримання Держфінінспекцією інформації з реєстру дозволить сформувати актуальну мережу підконтрольних органам ДКРС підприємств, установ і організацій, що надасть можливість здійснювати попередній аналіз масиву підконтрольних установ, проводити за допомогою СУДФ їх якісний добір на основі оцінки ризиків, сподіваються ініціатори змін. Також вони переконані, що прийняття закону скоротить кількість дрібних та малоефективних контрольних заходів, підвищить їх результативність, послабить фіскальний тиск на суб'єктів господарювання та зменшить втручання держави в їх діяльність.
Весь номер в форматі PDF
(pdf, 7.31 МБ)
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!