Переоформлення документів змусило арбітражних керуючих замислитися над доцільністю своєї роботи
19 липня спливає строк, відведений законом для заміни ліцензій на право вершити діяльність арбітражного керуючого на відповідні свідоцтва. Втім, учасники ринку не поспішають із переоформленням документів. Переважно — через істотні витрати, пов’язані з виконанням інших вимог закону.
Як нагадав міністр юстиції Олександр Лавринович, із набранням чинності новою редакцією закону «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (19.01.2013) діяльність арбітражних керуючих більше не підлягає ліцензуванню. Законом установлено 6-місячний термін, протягом якого Міністерство юстиції безоплатно замінює ліцензію на відповідне свідоцтво арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора).
З 20 липня всі такого роду ліцензії втрачають чинність, а особи, які не провели їх заміни, не матимуть правових підстав для відповідної діяльності.
На думку експертів, проблема насамперед зачепить тих, хто за цей час не зміг прибути в Київ для отримання свідоцтва. Адже для тих учасників ринку, які входять до професійних об’єднань, заміна ліцензій відбувалася централізовано — через офіси цих організацій у столиці на підставі відповідних довіреностей.
Водночас, як засвідчила практика, чимало осіб, які мали ліцензії, наразі вирішили не переоформляти їх на свідоцтва. Адже, крім такої безоплатної заміни, доводиться витрачатися не тільки на поїздки (закон вимагає як особистого подання заяви, так і особистого отримання свідоцтва), а й на страхування відповідальності. Йдеться про 2000—2500 грн. на рік. Та й, як зазначили в коментарях «ЗіБ» учасники ринку, замість 10 днів, які закон відводив на переоформлення, на практиці цей строк становив близько місяця.
До того ж, одержавши свідоцтво, необхідно дотриматися вимог закону і принаймні організувати роботу постійно діючого офісу та виготовити печатку, обов’язково — на гумовій основі (300—400 грн.). Загалом витрати на першочергові заходи (з урахуванням поїздок до столиці) можуть сягати 8—10 тис. грн. Для регіонів, уважають експерти, це досить істотні кошти, що змусило багатьох арбітражних керуючих замислитися над доцільністю продовження цієї діяльності.
За деякими оцінками, кількість арбітражних керуючих після переоформлення може скоротитися наполовину. Це, своєю чергою, може додати складнощів судам із призначенням керуючих санацією та ліквідаторів у тих регіонах, де кількість суб’єктів такої професійної діяльності сягне критичного мінімуму.
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!