Китай ввів заборону на рекламу розкоші
В Пекіні заборонили рекламу розкоші. Найближчим часом з вулиць столиці повинні зникнути банери і білборди, зміст яких суперечить уявленню китайських законодав¬ців про скромність і помірність.
Новий закон забороняє «пропаганду гедонізму і вироблених за кордоном товарів luxury-класу». Крім того, відтепер для просування товару на ринку забороняється вживати такі слова, як «царський», «розкішний» чи «багатий», котрі раніше традиційно використовували в рекламі нерухомості, автомобілів і вин. Заборона стосується передусім вуличних білбордів, плакатів тощо. У разі невиконання нових правил рекламодавцям за¬грожує досить серйозний штраф у розмірі до 30 тис. юанів (близько i3300).
Річ у тому, що місцеві депутати вирішили: заклик придбавати дорогий одяг, нерухомість й іномарки може стати причиною розпалювання ненависті між бідними й багатими. На думку психологів, у Китаї звичка купувати непотрібні речі для того, щоб бути не гірше за інших, притаманна переважно молоді, яка найбільше підпадає під вплив реклами. Дороге красиве життя, яке пропагують у країні, є результатом впливу західної культури, вважають фахівці Піднебесної. На думку психологів, прагнення бути не гірше за інших змушує ви¬трачати гроші на непотрібні речі навіть тих, хто ледве зводить кінці з кінцями.
«Жити дорого — не в правилах нашого народу... Звичайно, за роки реформ у Китаї з’явилися кредитні картки і разом з ними звичка витрачати більше, ніж заробляєш, але до цього схильна в основному молодь. А виною всьому — проникнення в Китай західної культури», — прокоментував ситуацію, що склалася, фахівець з психології споживання Ма Мочао. Тим часом китайці, які користуються громадським транспортом, хотіли б бачити з вікон рекламу не предметів розкоші, а загальнодоступних товарів, уважає експерт.
Заборона вже вступила в силу, хоча навряд чи вона вирішить проблему розшарування суспільства: реклама дорогих речей з вулиць китайських міст зникне, а ось самої розкоші менше не стане.
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!