Рекламу алкогольних брендів приберуть зі спортивних трансляцій
Направити молоде покоління на шлях здорового життя прагнуть у Верховній Раді. Для цього нардепи пропонують обмежити у спортивних програмах рекламу алкогольних і слабоалкогольних напоїв. Більше того, в парламенті пропонують заборонити спортивну тематику в рекламі алкоголю.
Телевізійне покоління
Як зазначив ініціатор змін Арсеній Яценюк, поширення серед молоді тютюнопаління і вживання алкоголю — одні з найгостріших проблем сьогодення. Від цього страждає все суспільство, але передусім — юне покоління.
Тому пріоритетним завданням держави, за словами нардепа, повинна бути пропаганда здорового способу життя серед населення, особливо молоді, яка набуває згубних звичок найчастіше несвідомо. Держава повинна активніше здійснювати та постійно вдосконалювати політику, спрямовану на зменшення вживання громадянами тютюнових виробів та алкогольних напоїв, з метою зниження ризику розвитку відповідних захворювань, втрати працездатності, передчасних смертей.
Безперечно, збільшення кількості курців та споживачів алкоголю значною мірою є наслідком рекламної політики виробників та розповсюджувачів відповід¬ної продукції, адже реклама має величезний вплив на свідомість громадян, особливо молоді.
Телебачення й радіо мають деякі обмеження щодо видів рекламованої продукції (зокрема на тютюн і алкоголь). І це не дивно, адже, за даними багатьох дослідників, саме ці види продукції є найбільш небезпечними для особистості, яка розвивається.
На сьогодні значна частина молоді віддає перевагу проведенню часу перед телевізором. Цей факт підтверджує дослідження, проведене центром «Ніжний вік». За його результатами, 55,2% дітей і підлітків віком від 4 до 16 років у вільний від навчання час віддають перевагу перегляду телевізора. Таким чином, телебачення відіграє значну роль в їхньому житті.
При цьому, на відміну від дорослих, діти та підлітки більш уважно і «вдумливо» дивляться телевізор. Враховуючи це, сучасні рекламні ролики мають бути прийнятними для дитячої свідомості.
Нечесний спорт
Таємниця впливу реклами криється у використанні особливостей людської психіки. Адже найча¬стіше реклама діє не на розум, а на емоції та під¬свідомість.
Саме тому реклама тютюнових виробів, алкогольних напоїв та інших товарів, шкідливих для здоров’я людини, здійснюється відповідно до закону «Про рекламу».
Відповідно до нього реклама алкогольних напоїв та тютюнових виробів не може формувати думку, що палін¬ня або вживання алкоголю є важливим чинником досягнення успіху в спортивній, соціальній, сексуальній або інших сферах життя.
Також зазначеним законом передбачається, що реклама алкогольних напоїв, тютюнових виробів, пива та напоїв, які виготовляються на його основі, не повинна містити зображення популярних осіб або пряме чи опосередковане схвалення ними цих шкідливих звичок.
Водночас на сьогодні досить поширеною є практика використання реклами алкогольних та слабоалкогольних напоїв при трансляції різноманітних передач спортивної тематики. Як приклад можна навести рекламування пива при трансляції футбольних матчів та алкогольних напоїв — при трансляції боксерських поєдинків.
Тому, на думку А.Яценюка, виникає необхідність законодавчо врегулювати заборону використання логотипів, малюнків та піктограм алкогольних та слабоалкогольних напоїв при спонсоруванні їх виробниками теле-, радіопередач, театрально-концертних, спортивних та інших заходів.
Проектом «Про внесення змін до Закону України «Про рекламу» пропонується заборонити використовувати спортивну тематику в рекламі алкогольних напоїв, тютюнових виробів, пива та/або напоїв, що виготовляються на його основі, знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускається така продукція.
Крім цього, пропонується накласти заборону на спонсорування теле- і ра¬діопередач, театрально-концертних, спортивних та інших заходів з використанням знаків для товарів та послуг, під якими випускаються алкогольні та слабоалкогольні напої.
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!