Вища кваліфікаційна комісія суддів відповіла на найпоширеніші запитання щодо добору кандидатів на посаду судді місцевого суду, які надійшли до неї в перші ж дні.
Наразі наведені відповіді на запитання, поставлені 11—15 грудня 2024 року через формат Google-форми, інформує «Закон і Бізнес».
У ВККС зауважили, що запитання щодо процедури добору можна залишати за цим посиланням.
Чи може взяти участь у доборі особа, яка не досягла 30 років?
Ні, до участі в доборі допускаються особи, які на день подання заяви досягли 30 років (відповідно до ч.2 ст.73 закону «Про судоустрій і статус суддів»).
Як можна подати документи для участі у доборі?
Документи для участі у доборі прийматимуться через офіційний вебсайт комісії. Про роботу відповідного кабінету та початок приймання документів буде окреме оголошення.
Заплановано, що кабінет розпочне роботу до 01 березня 2025 року
Чи буде оприлюднено перелік питань тестування?
Так, питання тестування будуть оприлюднені на вебсайті комісії не пізніше ніж за 30 днів до дня проведення кваліфікаційного іспиту.
Чи будуть опубліковані питання та відповіді для підготовки до анонімного тестування когнітивних здібностей?
Заплановано оприлюднення зразків таких завдань.
Під час участі в доборі на посаду судді місцевого загального суду необхідно виконувати практичне завдання із цивільної та кримінальної спеціалізації?
Заплановано, що під час виконання практичного завдання зі спеціалізації місцевого загального суду перевірятиметься рівень знань особи з цивільної та кримінальної спеціалізацій .
Чи можна надавати до комісії військово-обліковий документ із програми «Резерв+/Дія»?
Військово-обліковий документ, копія якого подається до комісії, має бути дійсний на день його подання, оформлений (створений) та виданий у порядку, визначеному відповідними нормативно-правовими актами. Форма (електронна або паперова), у якій формується військово-обліковий документ, визначається за бажанням особи.
Де отримується допуск до державної таємниці та чи обов'язково подавати таку довідку?
Допуск до державної таємниці надається дієздатним громадянам України віком від 18 років, які потребують його за умовами своєї службової, виробничої, наукової чи науково-технічної діяльності або навчання, органами Служби безпеки України після проведення їх перевірки.
Довідка про наявність допуску до державної таємниці подається до Комісії в разі її наявності.
Чи можливо подати документ, що підтверджує рівень володіння державною мовою, після 30.03.2025?
Копію документа, що підтверджує рівень володіння державною мовою, необхідно подавати разом із заявою про участь у доборі з 01 до 30 березня 2025 року (включно). Окремого строку подання відповідних документів для участі в доборі не встановлено.
Документом, що підтверджує рівень володіння державною мовою є виключно сертифікат, чи на період дії воєнного стану це може бути інший документ (атестат, диплом)?
Рівень володіння державною мовою засвідчується державним сертифікатом про рівень володіння державною мовою, що видається Національною комісією зі стандартів державної мови. На період дії воєнного стану іншого документа не визначено.
Які документи може подати кандидат для підтвердження стажу професійної діяльності у сфері права?
Оголошенням визначено, що документами, які підтверджують стаж професійної діяльності у сфері права, можуть бути: трудова книжка, послужний список, посадова інструкція або інші документи щодо відповідної діяльності особи.
Обсяг відповідних документів і період, за який вони надаються, визначаються кандидатом на посаду судді самостійно. Обсяг матеріалів має бути достатнім для підтвердження необхідного стажу професійної діяльності у сфері права, зокрема містити відомості про період роботи та займану посаду, характер виконуваної роботи, посадові обов'язки, кваліфікаційні вимоги до посади тощо.
Чи потрібно подавати додатки, зазначені у формі заяви, передбаченої ч.1 ст.6 закону «Про очищення влади»?
Так, оскільки подання додатків передбачено відповідною формою заяви.
Чи можна використовувати УЕП особам для підписання заяви та документів для участі в доборі?
Заяву та документи, які подаються для участі в доборі, особа підписує кваліфікованим електронним підписом (КЕП). Використання удосконаленого електронного підпису (УЕП) для цілей подання документів для участі в доборі не передбачено.
Чи будуть на сайті викладені зразки (бланки) документів для заповнення?
Заява та документи для участі в доборі подаються в електронній формі через офіційний вебсайт комісії (ksk.vkksu.gov.ua) шляхом заповнення відповідних форм, шаблонів, завантаження електронних документів або сканованих копій документів у вигляді файлів.
У кого можна отримувати рекомендації?
Рекомендацію може бути надано будь-якою особою.
Як повинні засвідчуватися та підписуватися відповідні рекомендації?
Комісією не встановлено вимог до форми рекомендації, тому цей документ подається в довільній формі, власноруч підписується особою, яка надала такі рекомендації.
Чи матимуть переваги в доборі кандидати, у яких є відповідні рекомендації, перед кандидатами без рекомендацій?
Рекомендація — це документ індивідуальної дії і змісту, який повинен характеризувати кандидата на посаду судді як особу, яка відповідає критеріям компетентності та доброчесності, та не впливає на місце кандидата у рейтингу.
У загальних вимогах до сканованих копій документів не зазначено, у якому режимі мають скануватись ці копії — кольорові чи чорно-білі?
Сканована копія документа має бути доступна для читання, а інформація в ній — для обробки та використання. Вимоги до режимів сканування документів Комісією не затверджено, а тому обираються кандидатом самостійно.
Аби підписатися на телеграм-канал «ЗіБ» та знати більше про новини судової системи, натисніть на зображення.
Матеріали за темою
Рівень (не)доброчесності автора, як кандидата до членів ВРП та членів Дорадчої групи експертів
17.01.2025
Найкращі когнітивні здібності показали кандидати в апеляційні адмінсуди — кодовані результати
17.01.2025
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!