Британію накрила епідемія шопліфтингу – дрібних магазинних крадіжок. Торгові мережі стверджують, що проти них діє організована злочинність. Але не можна виключати, що справа у зростанні вартості життя.
За даними Британського консорціуму роздрібної торгівлі, кількість крадіжок у магазинах Англії та Уельсу зросла на чверть. У 2021—2022 pp. лише великим рітейлерам завдали збитків на суму близько 953 млн фунтів, пише Бі-Бі-Сі.
Епідемія торкнулася не лише торгових центрів та супермаркетів. Представники малого бізнесу, які зазвичай тримають один магазин, кажуть, що втрачають на дрібних крадіжках 150—300 фунтів на тиждень. І об’єднуються, щоб протистояти крадіжці.
Ще в 1960—1970-х роках власники невеликих магазинів по всій країні створили та поширили систему під назвою Shopwatch. Продавці озброювалися раціями та постійно перебували на зв’язку, щоб попереджати про підозрілих покупців.
Тепер ця система переживає ренесанс, але замість рацій учасники використовують месенджери та спеціальні групи у соцмережах. Власники закуповують додаткові системи відеоспостереження, хоч це й досить дорого, якщо йдеться про один магазин площею 15—20 м2.
У середньому в опитаних Бі-Бі-Сі поліцейських управліннях кількох графств Великої Британії заявили, що лише близько 20% повідомлень про злочини у сфері роздрібної торгівлі призводили до кримінальних звинувачень або «розслідувалися іншим чином» — без уточнення, яким саме.
Великі торгові мережі вживають локальних заходів, але потребують глобальних. Вже зараз у супермаркетах ставлять спеціальні охоронні бирки не лише на пляшки з алкоголем, а й на стейки, сир та інші порівняно дорогі товари. Банки кави виставляються порожніми, а повну можна отримати після оплати.
13 найбільших рітейлерів Великої Британії домовилися виділити протягом двох років близько 800 тис. фунтів на спільну з поліцією програму «Проект Пегас». Вона передбачає ще більш щільне відеоспостереження та поліцейське чергування, а також використання програм розпізнавання осіб.
Крім того, у великих торгових мережах наполягають, що це — організована злочинність, яка потім перепродає вкрадене. Водночас деякі з опитаних у соціальних мережах злодюжок пояснюють свої дії браком грошей та дорожнечею продуктів: «Як вам 7 фунтів за банку кави?!».
Директор з безпеки мережі John Lewis Люсі Браун каже, що британські рітейлери витрачають 700 млн фунтів на запобігання новим крадіжкам. І ці витрати, зрозуміло, закладаються у вартість продуктів. А продукти часто крадуть через те, що вони стали недоступні. Коло замкнулося…

З червня 2022-го до червня 2023 року поліція зареєструвала понад 365 тис. крадіжок у магазинах, на 25% більше, ніж за минулий період.
Матеріали за темою
Очищені стічні води зможуть пити французи
29.11.2023
Відкрився перший в Італії ресторан для собак
18.11.2023
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!