Спостережливий покупець помітив, що у різних торгівельних мережах переважають продукти певних марок. Ба більше, зникають ті, які були дешевшими і якіснішими, звільняючи полиці під імпорт. Причина тому — далеко не конкуренція.
Група народних депутатів вирішила навести лад із тим, що продавці диктують свої вимоги постачальникам продуктів. Тож вони запропонували законопроект «Про основні засади торговельної діяльності харчовими продуктами» (№6155).
Він спрямований на те, аби збільшити обсяги власного виробництва товарів з високою доданою вартістю, зокрема харчових продуктів. Проте цьому протидіють великі торгівельні мережі, які вписують у договори із «небажаними» постачальниками вимоги, виконання яких стає економічно збитковим.
Тож пропонується на законодавчому рівні визначити ті «червоні лінії», за які не повинен заходити продавець. Наприклад, в частині строків оплати за поставлену продукцію, особливо сільськогосподарської, нав’язування додаткових послуг мережі (маркетингових, логістичних тощо). Крім того, буде заборонено встановлювати дискримінаційні умови для різних постачальників однакових за якістю харчових продуктів.
Утім, ця ідея приречена на невдачу. Адже юристи завжди знайдуть лазівку, аби включити в договір інші пункти, що не виглядатимуть дискримінаційними, аби допустити на полиці тільки певний товар. Тож невдовзі лозунг «Купуй українське!» буде доречним хіба що на вуличних базарах.
.
Матеріали за темою
Як декларувати підприємницьку діяльність ФОП
21.03.2024
Грінвошинг в Євросоюзі стане караним
25.01.2024
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!