Проект нової редакції Закону про Службу безпеки України концентрує надмірну неконтрольовану владу в руках спецслужби. Вкрай нечітко та не конкретно сформульовані визначення деяких основних понять залишають великий простір для зловживань.
Таку оцінку проекту закону №3196-д «Про внесення змін до Закону України «Про Службу безпеки України» щодо удосконалення організаційно-правових засад діяльності Служби безпеки України» дав директор Харківської правозахисної групи Євген Захаров, передає «Закон і Бізнес».
Аналізуючи положення проекту, який у Верховній Раді підготовлений до другого читання, Є.Захаров звертає увагу на те, що СБУ отримує законний доступ до банківської таємниці, буде контролювати договори, укладені в рамках державно-приватного партнерства, здачу в концесію об’єктів державної власності. Без згоди СБУ не можна буде призначати державних службовців категорій «А» і «Б», зокрема, прокурорів (окрім Генерального).
СБУ отримує нове повноваження: безоплатно протягом п’яти робочих днів «отримувати у встановленому порядку інформацію від організацій усіх форм власності. При цьому предмет інформації не визначається. А ось отримати інформацію про діяльність СБУ доволі важко: окремі відомості (які саме – невизначено), здобуті або створені у ході оперативно-службової діяльності СБУ (тобто, фактично всі відомості) оприлюднюються через ЗМІ або в інший спосіб за рішенням голови СБУ та у встановленому актами СБУ порядку і обсягах. Така «поінформованість» може створити лише ілюзію контролю за діяльністю СБУ, переконаний правозахисник.
«Така асиметрія (СБУ – все, суспільству – нічого) взагалі характерна для законопроекту №3196-д, - вважає Є.Захаров. - Наприклад, СБУ бере участь у заходах державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання, але діяльність самої СБУ в цій сфері не буде контролюватися. СБУ зможе використовувати інформацію, відомості або інші персональні дані про особу, що містяться в Єдиному державному демографічному реєстрі, при цьому законопроект 3196-д забороняє надавати особі інформацію про те, кому передаються її персональні дані. Проте інформація про доходи співробітників СБУ є закритою, навіть щодо вищого керівництва Служби, що неприпустимо за міжнародними стандартами. Так само закритою є інформація про витрати СБУ, яка є таємною, що унеможливлює фінансовий контроль за діяльністю СБУ».
Повністю аналіз проекту №3196-д читайте у статті Є.Захарова «Законопроект про СБУ неприйнятний, його треба поховати».
.
Матеріали за темою
Громадське спростовує факт поширення ними тверджень про причетність Портнова до окупації Криму
01.03.2024
Заступник глави ОПУ Смирнов занепокоївся згадкою його прізвища підозрюваним у держзраді Наумовим
15.02.2024
Родич члена ВККС Чумака воює на боці рф
13.02.2024
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!