Коли дозвільні документи вже оформленні, а будівництво житла завершене – господарю нерухомості необхідно подбати про офіціалізацію свого статусу власника. Для цього потрібно завітати до реєстратора чи нотаріуса, взявши із собою певний перелік документів.
Які документи подавати при реєстрації права власності на новозбудований об`єкт нерухомості,- пояснили у Міністерстві юстиції, передає «Закон і Бізнес».
Окрім паспорта, ідентифікаційного коду, а також документ, що підтверджує сплату/звільнення від сплати (у випадку його наявності) адміністративного збору за державну реєстрацію прав, власник новобудови має мати:
- документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта. Однак цей документ не вимагається у разі, коли реєстрація такого документа здійснювалася в Єдиному реєстрі дозвільних документів (до 6 липня 2020 року), або ж у Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва — на ресурсі, який, нагадаємо, наразі знаходиться на етапі поступового впровадження;
- технічний паспорт на об'єкт нерухомого майна;
- письмова заява або договір співвласників про розподіл часток у спільній власності на такий об'єкт (якщо реєстрація проводиться щодо майна, яке набувається у спільну часткову власність);
- документ, що підтверджує присвоєння об'єкту нерухомого майна адреси, окрім випадків:
1. коли державна реєстрація права власності проводиться на індивідуальний (садибний) житловий будинок, садовий, дачний будинок, збудований на земельній ділянці, право власності на яку зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. У такому разі заявник в поданій заяві обов’язково зазначає відомості про кадастровий номер відповідної земельної ділянки, за яким державним реєстратором отримуються відомості Державного земельного кадастру з метою встановлення місця розташування земельної ділянки, на якій споруджено відповідний об’єкт, для подальшого відображення таких відомостей як адреси об’єкта нерухомого майна;
2. коли адреса отримана під час реалізації експериментального проекту з присвоєння адрес об’єктам будівництва та об’єктам нерухомого майна та зазначена в документі, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта;
-договір про спільну діяльність або договір простого товариства (якщо реєстрація проводиться щодо майна, будівництво якого здійснювалось у результаті спільної діяльності).
.
Матеріали за темою
Україна підписала Любляно-Гаазьку конвенцію
15.02.2024
За рік ринок нерухомості виріс в 1,7 разів
09.02.2024
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!