Комітет Верховної Ради з питань правової політики рекомендував виключити із законопроекту про третейські суди право розгляду такими судами спорів, пов’язаних з нерухомістю.
Комітет ВР на засіданні 8 грудня врахував відповідну правку Нотаріальної палати України до проекту від 29.04.2020 № 3411 «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення порядку утворення та діяльності третейських судів з метою відновлення довіри до третейського розгляду», повідомила «ЗіБ» прес-служба НПУ.
Зазначається, що надання третейським судам повноважень розгляду справ у спорах щодо нерухомого майна, включаючи земельні ділянки несt серйозні ризики, зокрема, запровадження нових рейдерських схем заволодіння нерухомістю, землею, а також легалізацію численних незаконних документів після відкриття ринку землі.
Згідно правового аналізу, що провела НПУ, зокрема, запропонований проект низкою положень порушує принцип правової визначеності, який є одним з фундаментальних аспектів верховенства права в демократичній державі. Законопроектом передбачено віднесення спорів щодо права власності на нерухоме майно, зокрема земельні ділянки, до юрисдикції третейських судів. Згідно ст. 41 Конституції України право власності є непорушним. Згідно ст. 14 Конституції України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Розгляд справ зазначеної категорії некваліфікованими особами призведе до порушення конституційних прав і створить додаткове навантаження на державну судову систему.
Також в законопроекті, так і в самому Законі України «Про третейські суди», відсутні вимоги до громадянства третейських суддів, тобто вони не обов’язково мають бути громадянами України. Крім того, законодавець не визначив вимог до третейських суддів стосовно рівня або ступеня вищої юридичної освіти, а також стажу роботи за фахом, зазначалося у висновку.
Матеріали за темою
Підвідомчість третейських судів обмежать через недовіру нардепів і Генпрокурора
в„–48 (1554), 27.11—03.12.2021
Арбітражники йдуть в онлайн - дослідження
07.10.2021
Чому ВС позбавлений процесуальних механізмів щодо арбітражу та як із цим жити
в„–25 (1531), 19.06—25.06.2021
Сім прогалин, що заважають розвитку третейського судочинства
в„–7 (1513), 13.02—19.02.2021
Реформувати традиційні та реанімувати третейські: яку долю нардепи готують судам
в„–46 (1500), 14.11—20.11.2020
Третейський кінь для цивільного та господарського судочинства
в„–31 (1485), 01.08—07.08.2020
Третейські суди в Україні: чого чекати?
21.02.2020
Третейським судам довіряють більше, ніж державним, бо про них ніхто не знає
в„–51 (1401), 22.12—28.12.2018
ВСУ зробив висновок, коли спір розглядає третейський суд
в„–1-2 (1351-1352), 09.01—19.01.2018
Нове керівництво Третейської палати анонсувало реформу галузі
в„–46 (1292), 12.11—18.11.2016
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!